י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רוב בציבור: ליברמן שר גרוע

הסקר קובע: נתניהו מתרחק מראשות ממשלה; סמוטריץ' לא עובר

סקר מנדטים שמתפרסם היום, 67 ימים לבחירות, מציג נתון מדאיג לאזרחי ישראל כשמסתמן כי לא תקום ממשלה לאחר הבחירות, אלא אם כן מתנגדי נתניהו יסכימו להקים ממשלת מיעוט בהישענות על הרשימה המשותפת | וגם, רוב חושבים, לפיד וליברמן מתפקדים גרוע במשבר החינוך

הסקר קובע: נתניהו מתרחק מראשות ממשלה; סמוטריץ' לא עובר
לוין ונתניהו במליאה הבוקר צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

67 ימים לבחירות, ייו"ר 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר שהודיע השבוע על ריצה נפרדת, רושם התחזקות משמעותית בסקר נוסף שמתפרסם היום (שישי). למרות זאת, גוש נתניהו ממשיך להיחלש ולאבד את הסיכויים להקים ממשלת ימין עם הגוש הטבעי.

לפי סקר שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע עבור התכנית 'שישי בבוקר' ב'ערוץ 12', במקרה ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ירוצו בנפרד, גוש נתניהו מאבד מנדט אחד ל-58, כשסמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה, בעוד שגוש השינוי מטפס ל-57. אם בן גביר וסמוטריץ' יתאחדו לרשימה אחת, ישיגו 11 מנדטים ויעלו את גוש נתניהו ל-59.

כל הסקרים בבחירות 2022

להלן התוצאות, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מסיימת עם 34 מושבים. 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23. 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ - 13. 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר - 9. ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8. 'יהדות התורה' בראשות משה גפני - 7 מושבים. 'מרצ' בראשות זהבה גלאון מזנקת הרחק מאחוז החסימה ל-6 מושבים.

נתניהו במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה נחלשת בכוחה ל-5. גם 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נחלשת ל-5. מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת גם היא מ-7 ל-5 ומפלגת רע"מ של מנסור עבאס שומרת על כוחה עם 5 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות, מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ומפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד.

כל הסקרים בבחירות 2022

באשר לאיום שביתת המורים ב-1 בספטמבר והמשא ומתן הכושל בין הסתדרות המורים למשרד האוצר, 56% חושבים שתפקוד ראש הממשלה יאיר לפיד בטיפול במשבר גרוע, לעומת 27% שחושבים שהטיפול טוב.

השר ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מצבו של שר האוצר אביגדור ליברמן רע יותר: 62% חושבים שהתפקוד שלו במשבר גרוע, לעומת 27% בלבד שחושבים שטוב. באשר למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד - 42% חושבים שתפקודה טוב, לעומת 44% שגרוע.

הסקר נערך בקרב 501 נדגמים על ידי חברת "מדגם ייעוץ ומחקר" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel בתאריך 25 באוגוסט 2022. הוא מהווה מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המירבית 4.4%.

 

בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר סקר מנדטים מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד