כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דאגה במערב

צפו: צבא איראן מציג מל"טים חדשים בבסיס תת קרקעי

הצבא האיראני חשף בסיס צבאי תת-קרקעי מלא במל"טים. החשיפה היא מתרגילים גדולים שעורך הצבא האיראני בכל הנוגע לכלי טיס בלתי מאוישים. בתרגיל השתמשו האיראנים בנשק תוצרת בית, כולל פצצות חכמות וטילים מסוגים שונים

צפו: צבא איראן מציג מל"טים חדשים בבסיס תת קרקעי
אחד המל"טים בבסיס התת קרקעי צילום: צילום מסך

צבא איראן מציג מל"טים חדשים בבסיס תת קרקעי במקום סודי. מחמוד מוסאווי, קצין בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, ודובר לתקשורת הזרה לגבי תרגילי המל"טים שאיראן מקיימת בימים אלה, אמר כי במהלך התרגילים "הושמדו מערך מטרות מדומות עם מתקנים רגישים וחיוניים על ידי כלי נשק ממשיים".

הוא הוסיף כי המל"טים השתמשו בנשק תוצרת בית, כולל פצצות חכמות וטילים מסוגים שונים כולל פצצות MK-82, כדי "למקד עמדות החל ממרכזי פיקוד ובקרה" ועד "מיכלי דלק, מחסני תחמושת, ומערכות מכ"ם וטילים" תרגילים שמדאיגים את המערב במיוחד לאחר הדיווח כי איראן מכרה מאות מל"טים לרוסיה שזקוקה לכך במלחמה מול אוקראינה.

מוסאווי אמר כי סוגים שונים של מל"טי קרב המופעלים על ידי ארבע יחידות הצבא, חיל היבשה, חיל הים, חיל האוויר וחיל ההגנה האווירית, פגעו ביעדים המיועדים באזור התרגילים המכסה כמעט את כל השטח האיראני ומקומות אסטרטגיים.

צבא איראן החל ביום רביעי האחרון בתרגיל רחב היקף, הכולל את מל"טי הסיור והלחימה שלו במפרץ הפרסי ובים עומאן, אדמירל פיקוד העורף חביבאללה סיירי אמר ביום שלישי כי יותר מ-150 מל"טים מתקדמים חדשים יוטסו בתרגיל.

מוקדם יותר החודש אישרו משמרות המהפכה של איראן כי קיימו תרגילי מל"טים משותפים עם רוסיה בבסיס האוויר קשאן, והוסיפו כי גם בלארוס וארמניה משתתפות בתרגילים.

איראן משמרות המהפכה בסיס צבאי תרגילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד