י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שבוע קטלני

האסונות בענף הבנייה: ארבעה נהרגו ונפצעו 16 נוספים

לאחר שבוע קטלני בענף הבניה, בו מצאו את מותם ארבעה עובדים ונפצעו 16 נוספים, פעילים הגיעו לאתר הבניה בו מצא אחד הפועלים את מותו. הפעילים קיימו באתר הבנייה טקס זיכרון יחד עם תושבי הסביבה והדליקו נרות נשמה ונשאו דברים לזכר ההרוגים

 האסונות בענף הבנייה: ארבעה נהרגו ונפצעו 16 נוספים
הפעילים תולים שלט לזכר אחד ההרוגים צילום: באדיבות המצלם

לאחר שבוע קטלני בענף הבניה, בו מצאו את מותם ארבעה עובדים ונפצעו 16 נוספים, פעילי ארגון מעגלי צדק הגיעו היום (שישי) לאתר הבניה בראשון לציון בו נהרג השבוע רסאן דבור ז"ל.

הפעילים הקימו אנדרטת זיכרון עם תמונתו של רסאן ז"ל ועם פניהם של עובדים נוספים שנהרגו השבוע: דיאב ותד וחסן ותד ז"ל, בני דודים שנהרגו בתאונה בטירת הכרמל ובילאל מוחמד אסעד ג'בארין ז"ל, עובד נוסף שנהרג באתר בניה בגלבוע. בכניסה לאתר הבנייה קיימו הפעילים טקס זיכרון יחד עם תושבי הסביבה בו הדליקו נרות נשמה ונשאו דברים לזכר ההרוגים.

"אנחנו כאן כדי שפניהם של ההרוגים לא יישכחו", אמר במהלך הטקס אריאל שוורץ, רכז המאבק בתאונות בענף הבניה במעגלי צדק. "לפני שממשיכים לפרוייקט הבנייה הגדול הבא אנחנו מבקשים להפנות את המבט אל המחירים החברתיים והמוסריים של תרבות הבניה בישראל. אנחנו קוראים מכאן לקובעי המדיניות להטיל את האחריות על התאונות ליזמים ולקבלנים, להגדיל את מס המפקחים שנמצא בירידה ולפעול לאכיפה וענישה אפקטיביים. רסאן צריך להיות ההרוג האחרון".

אחד משכני הבניין סיפר: "הכרתי את רסאן, היה איש טוב לב ובעל חוש הומור וכדייר בבניין היינו ביחסים טובים. האירוע הכה אותי בתדהמה. האנשים שיושבים בממשלה צריכים לפעול כדי שכל העובדים יחזרו הביתה בשלום". ארגון מעגלי צדק הוא ארגון צעירים שמקדם סדר יום יהודי חברתי.

פועלי בניין הרוגים ופצועים עצרת זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד