כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האוטובוס המיוחד והעלמת ליברמן

נתניהו מסתער לעבר ה-61: כך צפוי להתנהל קמפיין הבחירות שלו

בנימין נתניהו מגיע לבחירות הללו לא מכס ראש הממשלה והאפשרויות העומדות בפניו לגעת בקהל מצביעיו רחבות יותר. נתניהו מקיים דיונים ארוכים אל תוך הלילה בניסיון לגבש את אסטרטגיית הקמפיין כשהמטרה היא לשבור את התיקו | זה מה שמתכוון נתניהו להשיג בבחירות

נתניהו מסתער לעבר ה-61: כך צפוי להתנהל קמפיין הבחירות שלו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מקיים בימים האחרונים דיונים ארוכים אל תוך הלילה במצודת זאב, מטה הבחירות המרכזי של הליכוד, בניסיון לגבש את הקמפיין לקראת הבחירות הקרובות, כשהמטרה היא לשבור את התיקו המתמשך בין הגושים. מבחינת נתניהו מדובר במערכת בחירות גורלית, אולי אפילו הניסיון האחרון שלו להשיב לעצמו את השלטון ולהקים ממשלה.

הכתבת והפרשנית הפוליטית מורן אזולאי מדווחת ב'ידיעות אחרונות' כי הפעם קמפיין הליכוד לוקח כיוון חדש וכי הוא צפוי להתמקד בערים ספציפיות שנחשבות למעוזי ליכוד מובהקים – אך התושבים שם נשארו בבתים ונמנעו מהצבעה בבחירות קודמות. בכל פעם יבקר נתניהו בעיר אחרת, יערוך מפגשים עם אנשי המפתח בעיר ויקווה להגיע למעגלים גדולים ככל שניתן. ההתמקדות תהיה בערים כמו בת ים, אשדוד, אשקלון ובאר שבע, שבהן נרשמה ירידה בתמיכה בליכוד ביחס לכנסת ה-23 כתוצאה מירידה באחוז ההצבעה, ערי הפיתוח, שם אחוזי ההצבעה היו נמוכים מאוד.

לדבריה, האטרקציה של הקמפיין המתוכנן יהיה אוטובוס ממותג או משאית גדולה, שאיתם יסייר נתניהו בכל רחבי הארץ וינסה לעורר את מערכת הבחירות. נתניהו הגדיר את המלחמה בשאננות כיעד מרכזי בקמפיין הנוכחי, והוא סבור שזה המרכיב שיספק את שובר השיוויון ויעביר את הגוש מעל 61 מנדטים. זאת כלקח מהבחירות האחרונות, שבהן עשרות אלפי מצביעי ליכוד נשארו בבית ולא הגיעו להצביע. במפלגה סבורים כי הגעתו של נתניהו לערים שונות בכלי תחבורה ממותג, כשהוא מסתובב במרכזים ונפגש פנים אל פנים עם אזרחים, עשויה לייצר אפקט חיובי ולהביא את ההתעוררות הרצויה.

נתניהו בשיחת וידאו עם תומכים.

צעד נוסף שצפוי לערוך נתניהו – ומעורר כבר עכשיו תסיסה, הוא שינוי יסודי במערך שינהל את הקמפיין ואת יום הבחירות עצמו. בעבר ניהלו את השטח, את התקציבים ואת הסניפים חברי רשימת הליכוד, פוליטיקאים מכהנים כמו ישראל כץ, מירי רגב, יואב גלנט ואלי כהן. הפעם הפקיד נתניהו את ניהול השטח בידי יוסי שלי, שגריר ישראל לשעבר בברזיל. בליכוד יש מי שטוענים שמדובר בהחלטה מוטעית של נתניהו ואף צופים קשיים משמעותיים בהתנהלות מול סניפי המפלגה והזרמת התקציבים לראשיהם בשטח.

אבל לא רק מטה השטח וסביבת הקמפיין נוקו מפוליטיקאים, למעט יריב לוין, שנחשב מקורב לנתניהו ואף מייעץ לו עד היום. גם בוועדת הבחירות כבר אין פוליטיקאים מוכרים ויש נציג מטעמו: את מקומו של דוד ביטן, שהיה נציג הליכוד בוועדה, תפס עורך הדין אילן בומבך, שייצג מעתה את נתניהו ואת הליכוד.

גורמים פוליטיים אומרים כי לאחר הפריימריז האחרונים נוצרו לא מעט משקעים בתוך המפלגה בין נתניהו לחלק מהפוליטיקאים, ולכן הוא כנראה מעדיף להשאיר את העבודה לגורמים מקצועיים מטעמו. כך בדיווחה של מורן אזולאי ב'ידיעות אחרונות'.

נתניהו עם חברי ראשי הגוש שלו. צילום: פלאש 90.

לצד זאת, מדווחת הכתבת אנה ברסקי ב'מעריב' כי בליכוד מעוניינים לשאוב כמה שיותר קולות מ'ישראל ביתנו'. המסע מתנהל בכמה מסלולים: קמפיין רשמי של 'המטה הרוסי' בליכוד תוקף את ליברמן על כך שהוביל להקמת ממשלה עם רשימה ערבית. הסלוגן של הקמפיין שמתפרסם במגזר הרוסי "ליברמן לקח את כספכם ומסר אותו לאחים המוסלמים, בושה להצביע לליברמן".

לאחר שרשימת 'הליכוד' נותרה כמעט נטולת דמויות משמעותיות דוברות רוסית, בסביבת נתניהו מחפשים מועמד ראוי לשריון. לאחרונה עלה שמה של סטלה ויינשטיין כאופציה. ויינשטיין התחילה את דרכה כנציגת 'ישראל ביתנו' במוניציפאלי. יועצי נתניהו לא מתלהבים ממנה. כך מדווחת ברסקי.

קו נוסף של 'הליכוד' נגד ליברמן מתנהל במקביל לקמפיין הרשמי ומופעל ע״י פעילים דוברי רוסית. הקמפיין המקביל הוא אגרסיבי ושלילי בהרבה וגם הוא מתנהל ברשתות החברתיות. מה שמככב בקמפיין זה הקלף האוקראיני. הקמפיין מציג את ליברמן כחברו של פוטין. כך לפי הדיווח.

בנימין נתניהו מפלגת הליכוד בחירות לכנסת ה-25 קמפיין בחירות אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד