ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תדרך נגד האמריקנים

"חרג מדף המסרים": לפיד זימן את ראש המוסד לשיחת הבהרה

ראש הממשלה לפיד זימן את ראש המוסד לשיחת הבהרה - בשל אמירותיו התקיפות של ברנע כלפי האמריקנים | על פי הדיווח, לפיד הופתע מדבריו של ברנע, שתקף את הסכם הגרעין המתקרב, ודרש הבהרות בשל חריגה מ"דף המסרים"

"חרג מדף המסרים": לפיד זימן את ראש המוסד לשיחת הבהרה
יאיר לפיד ודדי ברנע צילום: לשכת ראש הממשלה

בעקבות אמירותיו התקיפות של ראש המוסד, דוד (דדי) ברנע, נגד האמריקנים בעקבות הדהירה לחתימה על הסכם גרעין חדש, ראש הממשלה יאיר לפיד זימן שלשום את ברנע לשיחת הבהרה - בשל חריגה מהמסרים הישראליים בנוגע להסכם, כך מפרסם הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, לפיד הופתע מהתדרוך שערך ראש המוסד נגד האמריקנים שכן, שלושה ימים לפני כן עבר דף המסרים אל לשכת ראש הממשלה, כנהוג, ומה שהפתיע את לפיד הייתה ההתנהלות הבאה: ב-11 בבוקר תדרך ראש המוסד את העיתונאים עם מידע שאותו היו אמורים לפרסם בשעה 20:00, בזמן מהדורות החדשות. לכן, לפיד מאוד הופתע לראות את ההאשמה החריפה של ראש המוסד כלפי האמריקנים.

המסרים שהעביר ראש המוסד לא מנוגדים לחלוטין מהמסר של לשכת לפיד, אך די שונים מהתמונה אותה ניסו לצייר בלשכת ראש הממשלה. זמן קצר לאחר מכן לפיד התקשר לראש המוסד, לשיחת נזיפה או הבהרה, שבה דרש לדעת מהיכן הגיע התדרוך הלא מתכונן.

כזכור, בסוף השבוע פורסם כי ראש המוסד דדי ברנע קיים תדרוך מודיעיני עם ראש הממשלה יאיר לפיד, והחליט לעלות מדרגה במתקפה נגד ההסכם המתגבש עם איראן.

לפי גורם ישראלי ששוחח עם כתבים מדיניים, ברנע אמר באותן שיחות: "יש פה סטנדרט כפול. מצד אחד יושבים בווינה ומתקרבים להסכם - ומהצד השני איראן פועלת ושולחת זרועות טרור נגד האמריקנים ומרמה את העולם".

לדבריו, "ההסכם הוא הסכם גרוע שנותן לאיראן רישיון ליצור פצצה. המוסד מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה. ההסכם לא חל על ישראל וכך גם חופש הפעולה להמשיך ולפעול". באשר לסוגיית התיקים הפתוחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, ראש המוסד סבור כי הם מהווים "הוכחה שאיראן שיקרה גם תחת ההסכם". הוא טען כי "אין שום ספק שחתימה על ההסכם לא תשנה את התיקים".

דוד ברנע יאיר לפיד הסכם הגרעין ראש המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד