י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גנרל בכיר חוסל

התקיפה הישראלית בסוריה: הושמד מפעל עם כאלף טילים איראניים

התקיפה המיוחסת לישראל ביום חמישי השמידה מחסן ומפעל לייצור טילים שיוצרו בפיקוח מומחי משמרות המהפכה האיראניים. כך לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם | בנוסף, דיווח סורי טוען כי גנרל במשמרות המהפכה של איראן נהרג בתקיפה האמריקנית בצפון מזרח המדינה

התקיפה הישראלית בסוריה: הושמד מפעל עם כאלף טילים איראניים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל השמידה ביום חמישי האחרון מחסן ובו מאות טילי קרקע-קרקע שיוצרו בפיקוח מומחי משמרות המהפכה האיראניים בעיר מסייאף שבמערב סוריה, כך על פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. ע"פ הדיווח, במקום היו כאלף טילים שאוחסנו שם במשך יותר משנה.

המיליציות האיראניות מפתחות ומייצרות טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני באתרים שונים ברחבי סוריה, הנתונים על פי דיווחים זרים למתקפות ישראליות באופן קבוע. על פי הדיווחים, נפצעו בתקיפות באזור חמה 14 בני אדם בדרגות בפציעות שונות. באזור נשמעו קולות של סדרת פיצוצים רצופים. במרכז המעקב הסורי כתבו כי התקיפה שלשום שיוחסה לישראל היא התקיפה ה-21 בשטח סוריה במהלך שנת 2022.

בסוריה דיווחו על תקיפות נרחבות ממערב לחאמה באזור נמל טרטוס, שם יש הברחות של אמצעי לחימה דרך הנמל וגם באזור מסיאף. באזור ממוקמים ככל הנראה האנגרים של אמל"ח לפני שהם עוברים ללבנון וגם מפעלי דיוק טילים. לפי פרסומים בסוריה, בין יעדי התקיפה היו מתקני מחקר. מדובר בתקיפות חריגות באופן יחסי שכן התרחשו לאור יום וככל הנראה מדובר היה בשעת כושר ולא היה ניתן להמתין לשעות החושך.

פרטים נוספים נחשפו בכלי תקשורת ערביים אודות התקיפה האמריקנית השבוע על אדמת סוריה. בחלק מהדיווחים נמסר כי גנרל במשמרות המהפכה של איראן חוסל במהלך תקיפה של הצבא האמריקני בעיר מיאדין במחוז דיר א-זור, שבצפון-מזרח סוריה. על פי הדיווחים, הוא חוסל בזמן שהאמריקנים תקפו את הבניין שייך למשמרות המהפכה - ועסק בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה.

תקיפה בסוריה סוריה מחסן נשק משמרות המהפכה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד