ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טראמפ לגלג

התצהיר המושחר של ה-FBI: אלו המסמכים שנלקחו מטראמפ

משרד המשפטים של ארה"ב פרסם את התצהיר שהצדיק את פשיטת ה-FBI לאחוזת מאר א-לאגו בפלורידה. לפי ה-FBI, לאנשיו היתה סיבה להאמין כי בחיפוש ימצאו "ראיות לשיבוש הליכים". הבולשת הפדרלית החרימה מביתו של טראמפ 184 מסמכים מסווגים ו-25 שמוגדרים סודיים בהחלט

התצהיר המושחר של ה-FBI: אלו המסמכים שנלקחו מטראמפ
אחסון מסמכים צילום: freepik

משרד המשפטים האמריקני פרסם בסוף השבוע את הגרסה המצונזרת של תצהיר צו החיפוש לאחוזת מאר א-לאגו שבבעלות נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. הפשיטה נערכה לאחר שבמשרד חשדו שהמסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו עלולים לסכן מקורות או סוכנים סודיים.

בנוסח שהוגש לבית המשפט נכתב כי "אילו המסמכים היו נופלים לידיים הלא נכונות, הם היו יכולים לחשוף פרטים רגישים על מקורות מודיעין אנושיים או שיטות עבודה של סוכנויות ריגול".

לפי הדיווחים בארה"ב, בין "המסמכים המסווגים" שנמצאו בארגזים שבביתו של טראמפ היו 67 מסמכים שסומנו ברמת סיווג נמוכה, 92 מסמכים שסומנו ברמת סיווג גבוהה, ו-25 מסמכים שסומנו ברמת סיווג סודית ביותר. בתצהיר מעודכן שפורסם אתמול, בן 38 עמודים שפרטים רבים בו הושחרו, פורט מדוע החוקרים חשבו שיש עילה סבירה לביצוע פשעים מצדו של הנשיא לשעבר.

נשיא ארה"ב לשעבר הגיב בגיחוך על ההאשמות החדשות ופרסם מסמך שבו השחיר את כל הטקסט מלבד המילים: "להחזיר את אמריקה לגדולתה", סיסמת קמפיין הבחירות שלו. בראשית העמוד כתב: "הם פספסו מסמך אחד".

 התגובה של טראמפ למסמך שפורסם

הצו של משרד המשפטים אישר ל-FBI לבצע חיפוש בביתו של טראמפ ובמועדון הפרטי שלו מוקדם יותר החודש, וב-FBI טענו כי הם מצפים למצוא "ראיות לשיבוש מהלכי משפט" בחיפוש בביתו של הנשיא לשעבר. לאחר הפשיטה על הבית, חוקרים טענו כי תיקים סודיים ביותר שנמצאו במאר-א-לאגו, אוחסנו יחד עם עיתונים ומגזינים שונים.

לפי דיווח ב-CNN, הסוכן שהגיש את התצהיר, ציין כי בין המסמכים נראו פתקים בכתב ידו של הנשיא לשעבר טראמפ. משרד המשפטים אמר כי צנזר את התצהיר כדי להגן על 'מספר גדול של מקורות אנושיים", וטראמפ השיב כי החקירה מנוהלת בידי "בריונים פוליטיים" וכי מדובר ב"תעלול יח"צני".

 

חוקרי FBI דונלד טראמפ מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד