כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החשש מהסכם גרעין

גורם אמריקאי: ביידן ישוחח עם לפיד "בקרוב"

בכיר אמריקאי אומר הערב כי תתקיים "בקרוב" שיחה בין השיא ביידן לראש הממשלה לפיד, ברקע החתימה המסתמנת על הסכם גרעין עם האיראנים

גורם אמריקאי: ביידן ישוחח עם לפיד "בקרוב"
לפיד וביידן צילום: Emil Salman/POOL

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישוחח עם ראש הממשלה יאיר לפיד "בקרוב", כך נמסר הערב (מוצאי שבת) מגורם אמריקאי בכיר. הדברים באים ברקע המתיחות בין ירושלים לוושינגטון לקראת חתימה על הסכם גרעין עם האיראנים, הסכם שבישראל מגדירים "רע מאוד". עוד ציין הגורם האמריקאי כי בימים האחרונים נערכו שיחות רבות בין בכירים ישראלים ואמריקנים בנושא הסכם הגרעין עם איראן.

"היו לנו המון שעות השבוע בנושא איראן", אמר הבכיר ל-ynet. "סאליבן פגש את כל הצוות של המל"ל. הוא פגש את חולתא פעמים רבות בימים שלישי ורביעי. פגש את גנץ ביום שישי. ראש ה-CIA ברנס פגש את כולם. אנחנו מאוד ממוקדים. ראש הממשלה לפיד מעודכן בכל המגעים האלה".

בשבוע החולף דווח ב'חדשות 13' כי ראש הממשלה ביקש לתאם שיחה עם ביידן, אולם מהאמריקאים נמסר כי "הנשיא בחופשה". עוד נמסר מצד ארה"ב כי נשלחה תגובה אמריקאית על הטיוטה הסופית להסכם הגרעין לאיחוד האירופי. "קיבלנו את הערות של איראן על הטקסט הסופי שהוצע על ידי האיחוד האירופי, וכן סיימו לעבור על ההערות הללו", אמר בכיר בוושינגטון.

הסכם הגרעין הבית הלבן ג'ו ביידן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד