כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפיגוע בירושלים

אמו של החתן הפצוע: "יש לנו ארוע משמח להתכונן אליו"

החתן מארה"ב שנפצע בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים לפני שבועיים מירי בצווארו ובידו שוחרר מ'הדסה' לאחר מספר ניתוחים. אחותו ששהתה עמו על רצפת האוטובוס וניצלה מכל פגיעה ואמו גיטי, לא עזבו את מיטתו לאורך השבועיים האחרונים

אמו של החתן הפצוע: "יש לנו ארוע משמח להתכונן אליו"
ברוך מתאושש בבית החולים צילום: דוברות הדסה

פצוע הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים במוצ"ש לפני שבועיים אשר נפגע מירי בצווארו ובידו שוחרר מבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שעבר מספר ניתוחים. החתן המאורס ברוך גליק בן ה-20, תושב ברוקלין בניו יורק הגיע לביקור בישראל עם משפחתו כדי לפקוד את המקומות הקדושים וקברי הצדיקים לקראת חתונתו.

ברוך נפגע מירי בצוואר וביד ופונה על ידי מד"א להדסה, ומאז טופל על ידי צוות רב תחומי של מומחי טראומה ורפואה דחופה בהדסה הר הצופים ובעין כרם, כירורגים, צוות חדר ניתוח, כירורגיה פלסטית, נוירוכירורגיה, ריפוי בעיסוק ופזיותרפיה, אורתופדים, מרדימים ומומחי טיפול נמרץ, צוות אנגיוגרפיה, אאג, וכירורגיית כף היד והשירות הסוציאלי שליווה אותם כל העת. אחותו בת ה-18 ששהתה עימו על רצפת האוטובוס בעת הפיגוע וניצלה מכל פגיעה ואמו גיטי, לא עזבו את מיטתו לאורך השבועיים האחרונים.

עם שחרורו לאחר שנותח בידו ובצווארו, אמרה אמו גיטי: "הטיפול כאן בהדסה היה מעל ומעבר ואני מודה לצוות הרפואי כולו". ברוך הוטס בסוף השבוע ואושפז בבית חולים בניו יורק להמשך תהליך ההחלמה יחד עם אביו יהושע. "יש לנו ארוע משמח להתכונן אליו - החתונה של ברוך בעוד פחות מחודשיים ואני יודעת שהטיפול כאן בהדסה הוא הבסיס לריפוי המלא שלו בע"ה", הוסיפה אמו.

ראש יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, ד"ר מיקלוש באלה, סיכם את הטיפול בברוך: "הפגיעה של ברוך בצוואר שילבה פגיעה וסקולרית יחד עם פגיעות עצם, חוליות ועצבים, ובנוסף פגיעת יד שהייתה עלולה להשפיע עליו בטווח הרחוק. מילימטר אחד ימינה או שמאלה בצוואר, והסיפור היה נגמר אחרת לגמרי. הוא טופל על ידי צוות גדול בהדסה שטיפל בו במסירות ובהצלחה ושוחרר להמשך טיפול בארצו כשהוא יציב וחזק יותר".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. ר' יהושע גליק, אב לתשעה ילדים מחסידות סאטמר, תושב וויליאמסבורג שבניו יורק, שהגיע לארץ הקודש כדי להתפלל במקומות הקדושים לקראת נישואי בנו ונפצע קשה מאוד בפיגוע הירי ליד קבר דוד המלך לפני שבועיים, מתאושש בארה"ב יחד עם בנו ברוך שנפצע גם הוא בפיגוע. לפני החזרה לארה"ב, יהושע ובנו ברוך טסו לארה"ב בטיסת אל על, בליווי מתנדבים מארגון 'אייר הצלה' מארה"ב יחד עם חזקי ברקוביץ, עסקן ויועץ רפואי וידיד המשפחה מארה"ב, יו"ר ארגון סעד ומרפא העסקן מוטי פריד שפעל בלי הפסקה מהרגע הראשון ועד שווידא שהפצוע ובנו החתן נמצאים בבית החולים בארה"ב.

האבא יהושע הערש עדיין מתאושש ולא יכול לדבר עקב הצינור שבתוך הפה, הוא מתקשר בעזרת פתקים עם משפחתו, בנו ברוך שנפצע באורח בינוני אמור להתחתן בחודש כסלו הקרוב, בני משפחתו מקווים שהוא יחלים עד החתונה ויתפקד כאחד האדם.

בית החולים הדסה משפחת גליק פיגוע טרור ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד