ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי חתימת בן גביר-סמוטריץ'

ב'נעם' שוקלים את דרכם; ב'יהדות התורה' רוצים שת"פ

לאחר הסכמת 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' על ריצה משותפת בתיווך נתניהו, במפלגה המזוהה עם ישיבת הר המור שוקלים את דרכם הפוליטית - וכרגע הם לא נותנים סיכוי לאפשרות שירוצו יחד איתם פעם נוספת | מנגד, ב'יהדות התורה' רוצים שיתוף פעולה אך גורם במפלגה מדגיש: ללא נציג ברשימה

ב'נעם' שוקלים את דרכם; ב'יהדות התורה' רוצים שת"פ
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כשלושה שבועות לפני סגירת הרשימות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הצליחו להגיע שעות לפני כניסת השבת (שישי) להסכם ריצה משותפת, אך יש מי שנותרו בינתיים בחוץ.

הצלע השלישית שהייתה חלק מהרשימה בבחירות האחרונות, מפלגת 'נעם', מאוכזבת מהצעה שהוגשה לה מחוץ לעשירייה הפותחת - מקום 11, הנחשב פחות לא ריאלי אלא אם ישתמשו בחוק הנורבגי, ואף הגדירו בהודעה לאחר החתימה על ההסכם את סמוטריץ' ובן גביר "שותפים לשעבר".

ההבנה משם היא שהם לא נותנים סיכוי לשיתוף פעולה נוסף עם 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית', וינסו מסגרת פוליטית אחרת, כשאין הרבה על הפרק. האפשרויות הן ריצה נפרדת יחד עם צירוף דמויות מוכרות, אך גם אז הסיכויים למעבר אחוז החסימה קלושים.

אבי מעוז עם אורי מקלב, ישתפו פעולה? צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אפשרות נוספת היא חיבור לאחת מהמפלגות החרדיות. המפלגה בראשות חבר הכנסת אבי מעוז תרצה כמובן נציג ברשימה, אך לפחות ב'יהדות התורה' לא מתלהבים. גורם במפלגה אמר אמש כי הם יפעלו לצרף אותם, אך בלי נציג ברשימה.

אם לא יצליחו עם המפלגות החרדיות, ייתכן וכמו בין סמוטריץ' ובן גביר, יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו יתערב ויפעל לדחיפת 'נעם' במפלגה של השניים הראשונים כדי לא לבזבז קולות לימין, אך הפעם יהיה קשה יותר כיוון שהעשירייה הראשונה מאוד צפופה לאור הסקרים המחמיאים.

יו"ר המפלגה ח"כ אבי מעוז גם מכחיש שיש בכל זאת מגעים איתם, ומאשר שהם בודקים מסגרת אחרת: "כפי שהודענו, אנו מאחלים הצלחה לשותפינו לשעבר, ומבחינתנו כל האופציות האחרות על השולחן".

מפלגת נעם בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הציונות הדתית עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד