כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"גם אדמו"ר שלא מעווה פנים בתפילה הוא אדמו"ר"

האדמו"ר משומרי אמונים-בני ברק, ייסד שיעור על פרשת השבוע בלילי שבת • אמר: "יש אדמו"רים שמתבלטים בתנועות והעוויות פנים, אני לא - האם לכן אינני אדמו"ר?"

האדמו"ר משומרי אמונים. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר משומרי אמונים. צילום: משה גולדשטיין

ביום חמישי האחרון, נפל דבר בחצר שומרי אמונים בבני ברק. האדמו"ר הודיע לבחורי החסידות, כי הוא מבקש למסור שיעור בחומש ורש"י בליל שישי. הידיעה על כך, פשטה עד מהרה ועוררה שמחה בקרב החסידים.

במהלך השיעור, סיפר האדמו"ר בין היתר, כי בתקופת הרה"ק המהרי"ד מבעלזא זצ"ל בעיירה בעלזא בגליציה, שכן בה בית מדרש של כמה ממתנגדיו. כאשר עלה בנו הרה"ק המהר"א מבעלזא זצ"ל, על כס ההנהגה עם הסתלקותו של אביו, כך סיפר האדמו"ר, הרי שאחד הצעדים הראשונים שעשה, היה, להגיע לבית המדרש של המתנגדים ולהתפלל שם. לא חלף זמן, וכל המתנגדים הפכו לחסידיו ומעריציו, בית המדרש נסגר והכל התפללו רק בבית המדרש הגדול של החסידות.

בשולי הדברים, שח האדמו"ר במצב דורנו והנהגתו ואמר: "ישנם אדמו"רים שמתבלטים בתנועות ידיים ורגליים והעוויות פנים בעת עבודת הקודש להם. אני אינני כזה. דרכי הינה בפשטות בלא תנועות גוף מיותרות, וכי לזה, אינני ראוי להיקרא רבי?".

השבוע, הוקדם השיעור להערב, מפאת ראש השנה שבפתח. על פי תקנתו של האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל, על כל החסידים להתכנס אחת לחודש בבית המדרש, לצורך לימוד חמש שעות רצופות. ההתכנסות הזו חלה הערב. האדמו"ר הודיע, כי יקדיש חלק מהשעות הללו, למסירת השיעור בחומש , שבו צפויים להשתתף המוני החסידים.
אדמו''ר שומרי אמונים חומש תפילה בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד