כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השופט גרוניס על מועצת הרבנות: "לא בסדר מה שקרה פה"

הוחלט: אם לא תעבור חקיקה המאריכה את כהונת מועצת הרבנות בשבוע שבין כסה לעשור, יתקיימו הבחירות למועצה לא יאוחר מ-11/10/13 - יום פקיעת כהונתה של המועצה הנוכחית

בחירות לרבנות
בחירות לרבנות

היום (ב') התקיים דיון בעתירת התנועה להגינות שלטונית ועו"ד מרדכי ציבין בדרישה לעריכת בחירות למועצת הרבנות הראשית בהקדם. את העותרים ייצג עו"ד מרדכי איזנברג.

את המשיבים ייצגו עו"ד יונתן ציון מוזס ועו"ד תדמור עציון.

באי כוח המדינה הודיעו בפתח הדיון, כי באם לא תעבור חקיקה המאריכה את כהונת מועצת הרבנות בשבוע שבין כסה לעשור, אזי יתקיימו הבחירות למועצה לא יאוחר מ-11/10/13 יום פקיעת כהונתה של המועצה הנוכחית.

לשם כך התחייבה המדינה כי כבר ביום ראשון הקרוב 8/9/13 בישיבת הממשלה תאושר וועדת הבחירות בת 5 חברים, וביום ראשון שאחריו 15/9/13 יאושרו נציגי הממשלה ונציגי הרבנים והשר לאסיפה הבוחרת.

בהסכמת העותרים אישר ביהמ"ש את המתווה וקבע כי המדינה תמסור הודעה משלימה בתאריך 15/9/13.

לקראת סוף הדיון התפתח ויכוח בין הנשיא א.גרוניס לעו"ד מרדכי איזנברג בדבר הצורך בבקורת שיפוטית על דברי ההסבר המטעים שצורפו להצעת החוק.

הנשיא גרוניס טען שאין זה מתפקידו של ביהמ"ש להעביר ביקורת שאין בה הבטים אפקטיביים/מעשיים, ואילו עו"ד איזנברג דרש בתוקף כי ביהמ"ש בשבתו כבימ"ש גבוה לצדק ישתמש בסמכויותיו ויעביר בקורתו לנוכח המעשה המנהלי הנפסד, בו המשרד לשרותי דת הטעה את הממשלה ובהמשך את הכנסת, בצורך להאריך את כהונת המועצה בשישה חודשים "בשל סמיכות הבחירות עפ"י החוק הקיים לבחירות לרשויות המקומיות, באופן שלא יאפשר לראשי הערים להיות שותפים מלאים בבחירת רבני המועצה".

בהמשך הבהיר הנשיא ואמר כי "בהחלט זה לא בסדר מה שקרה פה".

הוסיף עו"ד אייזנברג ואמר: "מביאים הצעת חוק לממשלה ומגישים שני תאריכים לא רלוונטיים ומבקשים החלטה. לא אמרו את האמת הרלוונטית. באו לממשלה ואמרו שיש בחירות ב-22.10 והעידו שזה פוקע ב-11.10 ממילא הממשלה אמרה הבה ונאריך. החוק מטיל חובה לקיים את הבחירות חודש לפני כן או שלושה חודשים, האם אפשר לסמוך על דבר כזה?"
מועצת הרבנות הראשית בג''צ בחירות שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד