כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הלחימה תימשך"

אוקראינה: רוסיה איבדה 46,000 חיילים ואלפי טנקים

אוקראינה מסרה כי רוסיה איבדה מעל 46,000 חיילים, 2,000 טנקים, 1,000 מערכות ארטילריה ומאות מל"טים מאז החלה הפלישה. רוסיה הודיעה שהמלחמה תימשך גם אם אוקראינה תוותר על רצונה להצטרף לנאט"ו

אוקראינה: רוסיה איבדה 46,000 חיילים ואלפי טנקים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה הודיעה ביום שבת כי כ-46,550 חיילים רוסים מתו בששת החודשים הראשונים של המלחמה. המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה כתב בפייסבוק כי 250 חיילים רוסים נוספים נהרגו ביום שישי האחרון. הנתונים מתאימים להערכות של שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, שאמר השבוע ל-BBC כי אבדות הרוסים הסתכמו ב-80,000 חיילים בשילוב מקרי מוות, פציעות ועריקות. זאת בהשוואה ל-15,000 אלף שאיבדו בעשור שלם באפגניסטן, אמר וואלאס.

ה'ניו יורק טיימס' דווח כי כ-9,000 חיילים אוקראינים נהרגו. בעדכון האחרון שלו, צבא אוקראינה הוסיף כי רוסיה איבדה גם 1,939 טנקים, 1045 מערכות ארטילריה, 836 מל"טים ו-3,165 כלי רכב מאז 24 בפברואר. האו"ם הודיע בסוף השבוע כי הצליח לאשר את מותם של 5,587 אזרחים באוקראינה, והוסיף כי המספר האמיתי ככל הנראה גבוה בהרבה.

בתוך כך רוסיה הודיעה כי היא לא תפסיק את המערכה הצבאית שלה באוקראינה גם אם אוקראינה תוותר רשמית על שאיפתה להצטרף לנאט"ו, כך אמר נשיא רוסיה לשעבר דימטרי מדוודב. "הוויתור על השתתפותה בברית הצפון-אטלנטית חיונית כעת, אבל זה כבר לא מספיק כדי לכונן שלום", אמר נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב לטלוויזיה הצרפתית LCI.

מדבדב, שכיום הוא סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, אמר כי מוסקבה מוכנה לקיים שיחות עם זלנסקי מאוקראינה בכפוף לתנאים מסוימים, "זה יהיה תלוי איך האירועים יתפתחו".

רוסיה ואוקראינה קיימו מספר סבבים של שיחות לאחר תחילת הפלישה, אך הם לא התקדמו ויש מעט סיכויים לחידושן. רוסיה, אמר מדבדב, תמשיך במערכה עד להשגת מטרותיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים טנקים ירי ארטילרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד