י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריאה לסיוע בינלאומי

צפו: המלון התמוטט מההצפות; קרוב ל-1,000 איש נהרגו

חודשיים של גשמים כבדים חסרי תקדים הביאו לשיטפונות קשים ברוב חלקי פקיסטן. ראש הממשלה הכריז על מצב חירום וקרא לסיוע בינלאומי. כוחות ההצלה נאבקו לפנות אלפי בני אדם שנותרו בשיטפונות, ולעונה הגשומה נותרו עוד שבועיים

צפו: המלון התמוטט מההצפות; קרוב ל-1,000 איש נהרגו
המלון מתמוטט צילום: צילום מסך

כמעט 1,000 בני אדם נהרגו במהלך שיטפונות הרסניים שנגרמו על ידי גשמי מונסון שירדו ברוב פקיסטן מאז יוני האחרון, כך אמרו גורמים רשמיים ביום שבת האחרון. מספר ההרוגים החדש הוכרז יום לאחר שראש הממשלה שהבז שריף הכריז על מצב חירום וביקש עזרה בינלאומית בתגובה לאסון. כוחות ההצלה נאבקו לפנות אלפי בני אדם שנותרו בשיטפונות, ולעונה הגשומה נותרו עוד שבועיים.

הרשות הלאומית לניהול אסונות בפקיסטן מסרה כי מניין ההרוגים עלה בעשרות נוספים במהלך 24 השעות של יום שבת האחרון, וכך מספר ההרוגים הגיע לכמעט 1000 איש. נהרות רבים בצפון מערב המדינה עלו על גדותיהם בימים האחרונים, וסחפו בניינים שלמים, כולל מלון גדול. תושב מקומי אמר לסוכנות הידיעות AP כי החשמל והתקשורת באזורי ההצפות היו מושבתים במהלך השבת.

גורם רשמי בבלוצ'יסטן אמר לתקשורת המקומית שכל 34 המחוזות של המחוז העני בדרום מערב פקיסטן נפגעו קשות, עם רשתות כבישים שנהרסו וגשרים שנשטפו. פקיסטן פנתה לסיוע מקומי ובינלאומי. הממשלה ביקשה מפקיסטנים עשירים ומארגוני סיוע להתייצב עם סיוע כדי לעזור לאנשים שנפגעו מהשיטפונות.

בתגובה לפנייתו של ראש הממשלה שריף לעזרה בינלאומית, האו"ם מתכנן מענק של 160 מיליון דולר, כך על פי דובר משרד החוץ הפקיסטני. גורמים רשמיים טוענים כי השיטפונות של השנה דומים לשיטפונות הקשים ביותר שנרשמו במדינה בשנת 2010, כאשר יותר מ-2,000 בני אדם מתו וכמעט חמישית מהמדינה הייתה מתחת למים. למרות שהמונסון השנתי חיוני להשקיית יבולים ולחידוש אגמים וסכרים, גורמים רשמיים אומרים ששינוי האקלים שנגרם על ידי אדם הביא מונסונים חזקים יותר ויותר שגרמו להרס רב.

פקיסטן שטפונות סופת גשמים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד