כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפסיקו לצפות

הרוסים משועממים מתעמולת המלחמה של פוטין

סקר של מרכז הסקרים רוסמיר מצא שרק 65 אחוז מהרוסים צופים בטלוויזיה הממלכתית הרוסית, ירידה מ-86 אחוז בתחילת פלישת פוטין לאוקראינה. ערוצי טלוויזיה ממלכתיים ברוסיה השקיעו חודשים בשידור תעמולה, מגישי טלוויזיה איימו לחסל כל מדינה שתומכת באוקראינה, אך את חלק ניכר מהצופים בבית - זה לא מעניין

הרוסים משועממים מתעמולת המלחמה של פוטין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

רבע מהרוסים הפסיקו לצפות בערוצי טלוויזיה המנוהלים על ידי המדינה כי הם משועממים מהתעמולה הבלתי פוסקת של ולדימיר פוטין התומכת במלחמה, כך חשף סקר חדש.

סקר של מרכז הסקרים העצמאי 'רוסמיר' מצא שרק 65% מהרוסים צופים בתחנות המנוהלות על ידי הקרמלין, ירידה מ-86% בתחילת פלישת פוטין לאוקראינה, כך דיווח ה-Moscow Times.

ערוצי טלוויזיה ממלכתיים בתקשורת רוסית - כמו Russia 1 ו-NT TV עסוקים חודשים בפרסום תעמולה פרו-מלחמתית ואף איימו לחסל עם נשק גרעיני כל מדינה שתומכת באוקראינה כולל בריטניה, ארה"ב, צרפת וגרמניה.

בין התועמלנים הבולטים של הטלוויזיה הממלכתית הוא ולדימיר סולוביוב, הידוע בכינויו 'קולו של פוטין', שהאשים ללא בושה את אוקראינה בבימוי זוועות כדי להבטיח עזרה צבאית נוספת מהמערב, ואיים בגרעין על בירות אירופה. אבל התעמולה הבלתי פוסקת התומכת במלחמה משעממת את הרוסים הרגילים שהופכים מאוכזבים יותר ויותר ממלחמתו של פוטין, כאשר רבע מהצופים עוברים כעת לערוצים שונים.

סקרי דעת קהל מראים כי רק 55% מהרוסים בעד הפלישה, לעומת 66% לפני כמה חודשים.

מספר המסעדות במוסקבה נמצא כעת בשפל של חמישה חודשים וענף הקולנוע הזהיר כי הוא יקרוס ללא תמיכה ממשלתית מכיוון שהסנקציות ממשיכות לנגוס. הקרמלין מסתמך על ערוצי טלוויזיה רוסיים בניהול המדינה כדי להפיץ דיסאינפורמציה כדי לחזק את המלחמה של רוסיה באוקראינה.

ביום שבת, תחנת הטלוויזיה הממשלתית Russia Today טענה כי החיילים הרוסים "הורעלו במתקפה כימית באוקראינה", מה שעורר חשש שמוסקבה תנסה להצדיק את השימוש בנשק כימי במדינה

ביוני האשים הפרופוגנד סולוביוב ללא בושה את אוקראינה בהפצצה על קניון כדי להבטיח עזרה צבאית נוספת מהמערב. סולוביוב אמר ללא בושה שהאוקראינים 'עושים את אותו הטריק' כשהם זקוקים לעזרה צבאית נוספת - 'הם מתחילים לצרוח'.

אבל במציאות, הייתה מתקפת טילים רוסית על קניון צפוף במרכז אוקראינה, לפחות 18 בני אדם נהרגו, מנהיגי מדינות ה-G7 כינו את התקיפה כ"פשע מלחמה". אבל סולוביוב טען בלי בושה שהכל היה שקר ואוקראינה ביימה את ההפצצה והרגה את אזרחיהם.

במרץ חתם פוטין על חוק המטיל עונש מאסר של עד 15 שנים בגין הפצת "חדשות מזויפות" בכוונה על הצבא הרוסי או על פלישת פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה סובייטית תעמולה שקרית ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד