כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דרמה לילית בנתב"ג: פלסטיני שגנב משאית פרץ מחסום • הטיסות הופסקו

שני פלסטינים שגנבו משאית פרצו את המחסום הראשי של נמל התעופה • לאחר מרדף וירי של מאבטח לעבר המשאית, היא נעצרה ושני הפלסטינים נלכדו • לא נמצאו חומרי נפץ • במהלך האירוע הוקפאו כל הפעילויות שמתקיימות בטרמינל • לידיעת הברסלבים: פקקים ועיכובים בהמראות • וידאו

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שני פלסטינים שגנבו משאית פרצו לפנות בוקר (ג) את מחסום הכניסה בשער הראשי של שדה התעופה בן גוריון ודהרו לעבר טרמינל 3.

המאבטחים הפעילו נוהל חרום בכל נתב"ג, תנועת הטיסות הופסקה ובכבישים נפרסו חסימות. המשאית המשיכה בנסיעה מהירה, ונעצרה רק לאחר שמאבטח ביצע לעברה ירי. שני הפלסטינים נמלטו מהמשאית - ונלכדו על-ידי המאבטחים עוד בטרם הגיעו לטרמינל.

מחקירה ראשונית של האירוע עלה, כי סמוך לשעה 03:30 משאית שנגנבה בבית דגן על-ידי תושבי ג׳נין וקלקיליה, פרצה את מחסום הכניסה בשער הראשי מהכביש מספר 1. המאבטחים הפעילו נוהל חירום אשר תפקידו לחסום את הגעת הרכב לטרמינל, במהלכו נפרסו ובצעו חסימות נוספות בכביש המגיע לטרמינל.



המשאית הגיעה למחסום שני ופרצה אותו, תוך כדי ניסיון לדרוס מאבטח. המאבטח פעל בקור-רוח וביצע ירי מנשקו לעבר גלגלי המשאית, שנבלמה כמאתיים מטר מטרמינל 3.

שני החשודים נמלטו, נלכדו מיד ונלקחו לחקירה.

חבלן של משטרת ישראל בדק את המשאית ושלל את היותה מכונית תופת.

מרשות שדות התעופה נמסר, כי במהלך האירוע הוקפאו כל הפעילויות שמתקיימות בטרמינל - החל מבידוק הנוסעים ועד לטיסות. במהלך האירוע התבקשו הנוסעים על ידי האבטחה שלא לשהות בקומה השנייה והשלישית של הטרמינל.

האירוע כולו יצר פקקי תנועה ענקיים בכביש 1 לאחר שהכניסה לנתב"ג נחסמה. רק לקראת השעה 4:30 נפתח השער הראשי לנתב"ג, ושדה התעופה חזר לשגרת עבודה, אך עומסים נרשמו בתנועה ובתורי הבידוק.

מדובר בלילה עמוס מאוד בנתב"ג, שכן אלפי חסידי ברסלב ממריאים לאומן וחסידי חב"ד ממריאים לניו יורק, כמו גם טיסות ליעדים רבים לקראת ראש השנה.

יצוין כי מאז הפיגוע שביצע קוזו אקמוטו בשנת 1972, לא היה אירוע ירי בנמל התעופה בן גוריון.

עדכון:
בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבעה ימים את מעצרם של מוחמד יוסף בן ה-21 וריאד בני יהודה בן ה-27, מטול כרם, החשודים שפרצו את מחסום הכניסה לנתב"ג כשנסעו במשאית.

על פי החשד, השניים גנבו את המשאית אמש בבית דגן, רצו לברוח לשטחים דרך כביש 6 ונכנסו בטעות לנתב"ג.
משאית פלסטיני נתב''ג מאבטחים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד