י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מיקרוסופט קונה את הסלולר של נוקיה ב-7 מיליארד ד'

ענקית המחשבים האמריקנית רוכשת את עסקי הסמארטפונים והטלפונים הניידים של החברה הפינית • המטרה: לנגוס בנתח השוק • מנכ"ל מיקרוסופט: "מהלך שישתלם לכולם"

  • כ"ח אלול התשע"ג
נוקיה לומיה. צילום: יחצ
נוקיה לומיה. צילום: יחצ

מיקרוסופט מחפשת צמיחה - ונוקיה מרימה ידיים. מיקרוסופט דיווחה הלילה כי הסכימה לרכוש את חטיבת המובייל של נוקיה הפינית תמורת 5.44 מיליארד אירו (7.2 מיליארד דולר).

מנכ"ל מיקרוסופט היוצא, סטיב באלמר, כתב לעובדים כי העסקה המתוכננת היא ה"צעד הגדול הבא. זה הזמן לבנות מומנטום ולהגדיל את הנתח והרווחים של מיקרוסופט בשוק הטלפונים הניידים".

הרכישה תכלול את עסקי הסמארטפונים והטלפונים הניידים של נוקיה ואת מפעלי הייצור וההרכבה שלה, והיא עתידה להיסגר ברבעון הראשון של 2014. סטפן אלופ עתיד לעזוב את תפקידו כמנכ"ל נוקיה כתוצאה מהעסקה.

מיקרוסופט ונוקיה נלחמות בשנים האחרונות למצוא את מקומן בשוק הטלפונים החכמים, הנשלט ביד רמה בידי אפל (אייפון) וסמסונג (גלקסי). שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל לפני כשנתיים, אז אימצה נוקיה את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לשימוש במכשירי הטלפון החכמים שלה (לומיה). עם זאת, מומחים טוענים כי צעד זה עדיין לא השתלם עבור שתי החברות.

בנוסף, מיקרוסופט מתמודדת עם נטישה של לקוחות מסורתיים, שעוזבים את המחשבים האישיים לטובת שימושים הולכים וגוברים בטלפונים הניידים, עם מערכות הפעלה של אפל או גוגל (אנדרואיד).

"גם נוקיה וגם מיקרוסופט פספסו את הספינה בכל הנוגע לסמארטפונים, וזה ממש קשה לפלס את הדרך חזרה. השאלה היא רק האם חיבור של שתי חברות חלשות בתחום ייצור חברה אחת שתוכל להילחם בשוק הסמארטפונים. אני בספק", ציין פול בוד, יועץ לענייני תקשורת מאוסטרליה.
נוקיה לומיה סמרטפונים סטיב באלמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד