כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במלאת השבעה 

כאב ראש לדרעי: לקראת מינוי חברי מועצת חדשים בש"ס | השמות והדרישות

דריכות בציבור הספרדי במלאת השבעה להסתלקותו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל, האם דרעי ימנה חברים חדשים ל'מועצת' מקהלים שלא זוכים לביטוי, והאם הערב יוכרז על נשיא או רק התואר זקן חברי מועצת חכמי התורה? | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

כאב ראש לדרעי: לקראת מינוי חברי מועצת חדשים בש"ס | השמות והדרישות
המועצת הצטמצמה, ישיבת מועצת בש"ס צילום: יעקב כהן

היום ימלאו ימי השבעה לעלותו בסערה השמימה של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה, שפטירתו הותירה חלל בתנועת ש"ס ובעולם התורה, מלבד העובדה שנדרש כעת למנות מנהיג רוחני לתנועה ונשיא מועצת חדש, מה שגורם לאריה דרעי ללא מעט כאבי ראש, היא ה'מועצת' שגם הצטמצמה וכעת נדרשים מינויים נוספים בהם נציגות לבני הישיבות אותם ייצג לאורך השנים מרן חכם שלום כהן זצ"ל.

בש"ס דרוכים לקראת הערב (ראשון), עצרת סיום השבעה שתיערך בישיבת 'פורת יוסף' בשכונת גאולה בירושלים בהשתתפות הנהגת ש"ס וחברי המועצת, שייתכן וינצלו את האירוע למנות חברי מועצת חדשים, כאשר בש"ס חוששים מאפשרות כי חוסר הייצוג של קהלים רבים במועצת תשפיע על מערכת הבחירות הקרובה.

בין השמות שעולים כמועמדים הם נציגות אחת לבני משפחת בן שמעון, או הגאון רבי שלמה בן שמעון גאב"ד 'נווה ציון', או הגאון רבי ניסים בן שמעון ראב"ד ת"א, או הגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה הספרדי של בני ברק, גם שמו של ראש ישיבת יקירי ירושלים הגאון רבי יהודה כהן עולה כאופציה, וכן הגאון רבי שלמה זעפרני רבם של בני התורה, וכן נציג לציבור ה'מרביצי', הגאון רבי אברהם סאלים ראש ישיבת 'מאור התורה'.

ערב הבחירות לכנסת: מי ימונה למנהיג הרוחני ו'נשיא מועצת חכמי התורה' של ש"ס

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים', כי בני משפחת נשיא המועצת זצ"ל, מצפים כי אריה דרעי ימנה נציג מטעם בני המשפחה למועצת כפי שעשה אחרי פטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שמינה את בנו של מרן הרב עובדיה, הגאון רבי דוד יוסף לחבר מועצת חכמי התורה הספרדית. אחד מבני המשפחה הצביעו על שאר המועצות במגזר, כמו שנעשה גם ב'דגל התורה' שם מינו את הרב ברגמן אחרי הרב שך, את הרב זילברשטיין אחרי הרב אלישיב ואת ר' שרגא שטיינמן אחרי הרב שטיינמן, או כמו באגודת ישראל שהבן ממונה אחרי האב האדמו"ר להמשיכו במועצת. 

גם שאלת נשיא ה'מועצת' עדיין מרחפת באוויר, נראה כי בין האופציות, דרעי יעדיף שלא למנות כעת 'נשיא מועצת' בפועל אך עד הרגעים האחרונים הכל פתוח, לעת עתה המנהיג יהיה הגר"ש בעדני אך בתואר "זקן חברי מועצת חכמי התורה", ובעוד שנה וחודש כאשר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יסיים את כהונתו כרבה הראשי של מדינת ישראל ויתאפשר לו לעסוק בנושאים פוליטיים - הוא ימונה לנשיא המועצת ולמנהיג היהדות הספרדית.

מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד