כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאבדים שליטה

מרחץ דמים בטריפולי: מעל 30 הרוגים ומאות פצועים

משרד הבריאות הלובי הודיע כי מספר ההרוגים הגיע ליותר מ-30 לצד כ-170 פצועים בעקבות חילופי אש בבירה טריפולי אמש. עשן שחור נראה עולה על פני קו הרקיע של טריפולי וירי ופיצוצים הדהדו באוויר בסוף השבוע מהקשים שידעה לוב

מרחץ דמים בטריפולי: מעל 30 הרוגים ומאות פצועים
ירי באמצע הרחוב צילום: צילום מסך

מרחץ דמים בלוב נוראי בלוב הביא לפחות 35 הרוגים ו-170 פצועים. מיליציות יריבות הפכו את עיר הבירה טריפולי לאזור מלחמה בהתנגשות הקטלנית ביותר מזה שנתיים, מה שמעורר חשש שהמדינה תדרדר למלחמת אזרחים הרסנית. הלחימה המתמשכת בעיר על השליטה בממשלה תחזיר כנראה את לוב חזרה למלחמה מלאה לאחר שנתיים של שלום שהביא תהליך פוליטי שמטרתו לקיים בחירות לאומיות.

הלחימה פרצה במהלך הלילה שבין שישי לשבת והתגברה במהלך בוקר יום שבת, עם אש מנשק קל, מקלעים כבדים ומרגמות שנפרסו באזורים מרכזיים. עשן שחור נראה עולה על פני קו הרקיע של טריפולי וירי ופיצוצים הדהדו באוויר. טורקיה, שיש לה נוכחות צבאית סביב טריפולי וסייעה לכוחות בעיר להדוף מתקפה בשנת 2020 באמצעות תקיפות מל"טים, קראה להפסקת אש מיידית ואמרה "אנחנו ממשיכים לעמוד לצד אחינו הלובים".

פלגים חמושים גדולים שתומכים באחד הצדדים בסכסוך הפוליטי של לוב התגייסו שוב ושוב סביב טריפולי בשבועות האחרונים, כששיירות של כלי רכב צבאיים נעות ברחבי העיר ומאיימות בכוח להשיג את מטרותיהן תוך כדי ירי קטלני.

ערוץ אל-ג'זירה דווח כי כוחות הנאמנים לממשלת מיסראטה (ממשלת באש-אר'א) פתחו במתקפה בציר המוליך לנמל התעופה של טריפולי. שליח משרד החוץ האיטלקי ללוב, מצידו, קרא לצדדים להפסיק מיידית את האש, לזנוח את האלימות לטובת דיאלוג ולערוך בחירות כלליות בהקדם, כך דווח ערוץ אל-ערבייה.

משרד הבריאות בממשלת טריפולי מסר אתמול כי המערכת הרפואית בעיר מתקשה להעניק טיפול נאות לפצועים עקב ירי מצד המיליציות היריבות על בתי חולים ומניעה מצוותי רפואה מלהגיע לאזורי הקרבות. ערוץ אל-חדת' פרסם תיעוד של תגבורות מכוחות הנאמנים לבאש-אר'א הנוהרים בכיוון טריפולי.

רקע לאלימות: בפברואר האחרון בחר הפרלמנט בלוב בפתחי באש-אר'א לתפקיד ראש הממשלה במקומו של עבד אל-חמיד דביבה שנבחר לפני כשנה בשיחות שהתקיימו בז'נבה בחסות האו"ם בין הפלגים הלובים לעמוד בראש ממשלת אחדות. כל אחת משתי הממשלות טוענת לשלטון בלעדי במדינה ומסרבת להכיר בלגיטימיות של זו האחרת כל כך דווח ב'כאן חדשות'.

לוב טריפולי קרבות הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד