כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נקמה על הסנקציות

דיווח: רוסיה שורפת גז בשווי עשרה מיליון דולר מדי יום

רוסיה שורפת מדי יום כמות עצומה של גז, במקום לייצא אותו לגרמניה ולמדינות אירופה כפי שנהגה עד לפני חודשים אחדים. מדובר בפעולה שנמשכת כבר מספר שבועות, מאז שרוסיה החלה להפחית משמעותית את ייצוא הגז

מפעלי גז: אילוסטרציה
מפעלי גז: אילוסטרציה צילום: סוכנות הידיעות תסנים

רוסיה שורפת גז בשווי עשרה מיליון דולר מדי יום. פעולה שנמשכת כבר מספר שבועות, מאז שרוסיה החלה להפחית משמעותית את כמות הגז שהיא מזרימה דרך הצינור 'נורד סטרים', לכיוון גרמניה ומדינות אירופאיות אחרות. על פי המומחים, כמות הגז הנשרפת מדי יום במתקן הרוסי הממוקם בפורטובה, סמוך לגבול בין רוסיה לפינלנד, עומדת על כ-34.4 מיליון מטר מעוקב של גז, כמות שעולה כעשרה מיליוני דולרים.

המתקן בפורטובה, אמור היה לשמש את רוסיה לדחיסת גז והעברתו למצב צבירה נוזלי, לצורך יצוא במכולות באמצעות אוניות, לצד צינורות הגז הגדולים או במקומם. עם זאת, נראה שהמתקן אינו מצליח למלא את הייעוד שלו, בין אם בגלל העודפים הגדולים של הגז, ויכולות הקיבול הקטנות יחסית של המפעל, ובין אם בגלל בעיות אחסון או בעיות טכניות שלא מאפשרות לרוסיה להפוך את הגז לנוזל.

ב-BBC ציטטו מומחים שאמרו שלמעשה המתקן עדיין לא החל לבצע את עבודתו, וייתכן שהסנקציות המערביות מונעות מהרוסים לקנות את החלקים האחרונים הנדרשים לצורך הפעלת המתקן. על אף ששריפת גז היא הליך שקיים בתעשיית הגז, מומחים אומרים שהכמות של הגז שנשרף במפעל היא חסרת תקדים.

מדובר במפעל פטרובאיה הממוקם צפונית מערבית לסנט פטרסבורג. לפני המלחמה הוא שימש את יצוא הגז לגרמניה, דרך צינור ייעודי שיצא מהמפעל. הפעילות בצינור הופסקה מאז חודש יולי האחרון ביוזמת רוסיה, בטענה ל"בעיות טכניות". אך רוסיה החליטה לנקום ולהפסיק לחלוטין את העברת הגז בשל הסנקציות שהטילה עליה אירופה בגלל פלישתה לאוקראינה.

גז מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד