כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר ההכרעה בבני ברק

בעיצומה של הלוויית חכם שלום: פקחים בחו"ל גרמו ל-700 עובדים לשבות

הגאון רבי יצחק זיאת, חתנו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, מספר איך נעצרה הפעילות במשחטות של 'נוה ציון' בחו"ל, במהלך הלוויית נשיא הבד"ץ בירושלים • למרות הכרעת רבה של בני ברק וחבר בד"ץ נוה ציון הגאון רבי מסעוד בן שמעון, כ-700 עובדים נאלצו לשבות בשל ביקורת פתע של פקחים מטעם משרד הבריאות בדרום אמריקה

בעיצומה של הלוויית חכם שלום: פקחים בחו"ל גרמו ל-700 עובדים לשבות
חכם שלום בביקור במשחטה של נווה ציון צילום: יעקב כהן

הגאון רבי יצחק זיאת, חתנו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, מספר כי במהלך השבוע האחרון הופתע שוב מכוחו הרוחני של חמיו, נשיא בד"ץ 'נוה ציון', שהסתלק לגנזי מרומים ביום שני האחרון.

בשעות שטרם הלוויה - כך מספר הרב זיאת, מי שבשנים האחרונות ידא אריכתא  של נוה ציון, בהוראת חמיו חכם שלום - פניתי אל רבה של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון, גיסו של חכם שלום וחבר בד"ץ נוה ציון, ושאלתי האם להכריז על ביטול מלאכה גם במשחטות של נוה ציון בחו"ל, במסגרת ביטול המלאכה שהוכרז על המשחטות בישראל.

השאלה הייתה כבדת משקל, שכן קרוב ל-700 אנשים עובדים במפעל בדרום אמריקה. לאחר התלבטות קצרה, הרב בן שמעון, הדמות התורנית הבכירה בבד"ץ לאחר פטירת חכם שלום, השיב כי בחוץ לארץ לא נוהגים שביתת מלאכה ושעל המשחטות לפעול כסדרן.

דקות אחדות לאחר החלטתו של הרב בן שמעון, קרתה תפנית בעלילה. משלחת של פקחים מטעם משרד הבריאות בדרום אמריקה הגיעה לביקורת פתע במשחטות, וגרמה לביטול מלאכה כללי בכל רחבי המפעל.

וראו זה פלא, אומר הרב זיאת, הביקורת עצרה את הפעילות במקום מהשעה 14:00 שבה התחילה הלוויה של חכם שלום בירושלים, ועד לסיום הלוויה בשעה 18:30. כך התברר כוחו של חכם שלום שמסר את נפשו למען מערך הכשרות של נוה ציון במשך כשלושים שנה.

עוד מדגיש הרב זיאת, ה'ידא אריכתא' של חמיו זצ"ל, כי ניתן לראות באופן ברור שחכם שלום, שדאג במהלך כל השנים שתהיה כשרות מהודרת ומחמירה, ממשיך ללוות את הבד"ץ גם מלמעלה כאשר ממשיכי דרכו הגאון רבי שלמה בן שמעון גאב"ד נוה ציון והגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה של בני ברק מנהלים את הבד"ץ ביד רמה.

חכם שלום זצ"ל בחנוכת החנות של 'אשפר' בבני ברק

חכם שלום כהן נווה ציון אשפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד