א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ההנחיה לצה"ל ולמוסד

לפיד: "משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס"

לפיד התייחס בתדרוך מיוחד לתקשורת להסכם הגרעין המסתמן בין ארה"ב לאיראן ואמר כי "אסור לנו להגיע למצב שבו היינו ב-2015. אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקאי הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא איפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם"

לפיד: "משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס"
לפיד בתדרוך לתקשורת צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ברקע הדיווחים כי הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות צפוי להיחתם בשבועות הקרובים, ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים היום (ראשון) תדרוך לתקשורת במהלכו תקף את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, וטען כי ישראל משלמת עד היום את מחיר הנזק, שלדבריו נגרם מנאומו בקונגרס האמריקאי ב-2015.

בדבריו אמר לפיד כי "מדינת ישראל מנהלת כבר יותר משנה מאבק מדיני רב-מערכתי שמטרתו למנוע חתימה מחודשת של הסכם הגרעין עם איראן. ראש המל"ל חזר בסוף השבוע מוושינגטון, שר הביטחון נמצא שם עכשיו. אנחנו עושים מאמץ מתואם כדי לוודא שהאמריקאים והאירופים מבינים את הסכנות הכרוכות בהסכם.

"ההסכם הזה הוא הסכם לא טוב", הבהיר רה"מ לפיד, "הוא היה לא טוב כבר כשהוא נחתם ב-2015. היום הסכנות שגלומות בו גדולות עוד יותר. הוא קרוב יותר לתאריך הסיום שלו, ואיראן נמצאת במקום אחר מבחינה טכנולוגית". לדברי לפיד, "אפשר וצריך לגרום לאיראן לחתום על הסכם טוב בהרבה – מה שהאמריקאים בעצמם כינו: Longer & Stronger (ארוך וחזק)".

"Longer – כי זה יהיה הסכם בלי מועד סיום, כמו שהציע נשיא צרפת עמנואל מקרון.

Stronger – מפני שהפיקוח יהיה הדוק יותר, והוא יעסוק גם בתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן ובמעורבות של איראן בטרור בכל רחבי המזרח התיכון".

לפיד הבהיר כי כדי "להסכם כזה אפשר להגיע אם יונח על השולחן איום צבאי אמין. אם האיראנים יראו שלסרבנות שלהם ולהונאות שלהם יש מחיר כבד".

לדבריו, "זה מה שהוביל את האיראנים לחתום על ההסכם בפעם הקודמת. הנשיא אובמה פרסם את היכולות של מה שנקרא ה-Bunker Busters – פצצות חודרות בונקרים, והאיראנים הבינו את הרמז וחתמו על ההסכם".

"הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם ארה"ב, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו", הבהיר לפיד ואמר כי "אסור לנו להגיע למצב שבו היינו ב-2015. אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקאי הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא איפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם".

"ההידברות עם האמריקאים מנעה גם השבוע את הניסיונות לתת הקלות למשמרות המהפכה, מנעה לחץ פוליטי על סבא"א לסגור את התיקים הפתוחים, מנעה ויתורים נוספים לאיראן", אמר לפיד.

עוד אמר רה"מ כי "צה"ל והמוסד קיבלו מאיתנו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש. נהיה מוכנים לפעול כדי לשמור על ביטחון ישראל. האמריקאים מבינים את זה, העולם מבין את זה, גם החברה הישראלית צריכה לדעת את זה".

 

 

יאיר לפיד הסכם גרעין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד