כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הישג לקמא-טק: 2 חברות סטארטאפ חרדיות נבחרו לרשימת 20 חברות הסטארטאפ המבטיחות

החברות שנבחרו: חברת הסטארטאפ פונדו (Phone.do) שייסדו משה רייסנר ומתי דויטש וחברת הסטארטאפ טריפל ווייל, שייסד אברהם אורבך יחד עם שני שותפים # מייסד ומנכ"ל קמא-טק הרב משה פרידמן: "הסטארטאפיסטים החרדים הפכו לשם דבר בענף"

הישג לקמא-טק: 2 חברות סטארטאפ חרדיות נבחרו לרשימת 20 חברות הסטארטאפ המבטיחות
קמא טק צילום: באדיבות קמא טק

הישג חסר תקדים ליזמי ההייטק החרדים ולארגון קמא-טק, ברשימת הסטארטאפים הצעירים המבטיחים ביותר בישראל לשנת 2022 של דה מרקר נבחרו 2 חברות סטארטאפ מבית היוצר של 'קמא טק': חברת הסטארטאפ פונדו (Phone.do) שייסדו משה רייסנר ומתי דויטש ומעסיקה כיום 130 עובדים וגייסה עד כה 7 מיליון דולר וחברת הסטארטאפ טריפל ווייל, שייסד אברהם אורבך יחד עם שני שותפים, שמעסיקה כיום 85 עובדים וגייסה עד כה 28 מיליון דולר.

בדברי ההסבר של לבחירת הסטארטאפיסטים החרדים נכתב כי רוב היזמים בהיי־טק רוצים להאמין שהם "משנים את העולם" ומשפרים אותו, אבל חברה שמייצרת תוכנה לזיהוי מהיר של מחלת הסרטן מועילה לאנושות יותר מחברה שמוציאה גרסה קצת אחרת של קורקינט שיתופי. לכן, מדי שנה, כאשר צוות הכתבים ניגש לבחור ב-20 חברות הסטארט-אפ שהרשימו אותם במיוחד בשנה החולפת, ומשתדל לחפש סטארט-אפים שחורגים מהתלם – מתמקדים בתחומים פחות פופולריים, שמים דגש על אוכלוסיות הסובלות מתת-ייצוג ומנסים לבצע מהפכות קטנות וגדולות.

קמא טק • יח"צ

עוד נכתב בדברי ההסבר: "הרשימה אינה עוסקת בשאלה מתי החברות יהפכו לחד קרן או ינפיקו בבורסה, אין לנו אקסלים ודו"חות שוק, רק אינסטינקט לסיפור טוב. חשוב לנו שמאחורי החברה יהיו משקיעים מוכרים שערכו בדיקת נאותות, ואנחנו מקפידים לברר, להתייעץ ולוודא שהעסק אמיתי ושיש מוצר. חשוב לנו לתפוס את הסטארט-אפים יחסית בתחילת הדרך, לפני שהם נעשים שם שגור בתעשייה, ולפני ששפכו עליהם עשרות מיליוני דולרים, וכך עשינו גם כאשר בחרנו בחברות שלפניכם. הרשימה של השנה, החמישית במספר, נוצרה בתקופה שבה קשה יותר לבנות חברה עם אורך נשימה, אך זה לא ריפה את ידיהם של היזמים שבטוחים שיש להם ביד רעיון מנצח".

כאמור, מתוך 20 הסטארטאפים הצעירים המבטיחים של העיתון, מכל רחבי מדינת ישראל, נבחרו 2 חברות סטארטאפ בבעלות חרדית מבית היוצר של 'קמא טק'.

מייסד ומנכ"ל קמא-טק הרב משה פרידמן אומר בהתרגשות: "כאשר רואים שההשקעה נושאת פרי אפשר רק להודות להקב"ה על הסיעתא דשמיא שאנחנו רואים על כל צעד ושעל. היום הסטארטאפיסטים החרדים הפכו לשם דבר בענף ההיי טק והבחירה של העיתון דה מרקר במשה רייסנר ומתי דויטש ובאברהם אורבך לרשימה מצומצמת של 20 הסטארטאפים המבטיחים של השנה, מעידה על ההצלחה הגדולה. לפני שנים מעטות לא היו בכלל סטארטאפים חרדים בישראל, וראשי תעשיית ההייטק התקשו להאמין שחרדים יכולים להקים חברות מצליחות בתחום, והנה תוך שנים ספורות יזמים חרדים מקימים חברות שתופסות מקום גבוה מאד בין חברות ההייטק הטובות ביותר. מרגש לראות את אותם יזמים שלא שינו את שמם ,לשונם ולבושם , אלא אדרבא מובילים חברות שמצליחות בצורה יוצאת דופן ולצד זה שומרים על קלה כבחמורה, מעסיקים הרבה מאד נשים חרדיות על טהרת הקודש ונותנים פרנסה מרווחת למאות משפחות ב״ה".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד