כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הושעו מתפקידם

חריג בקוקפיט: הטייסים הלכו מכות, הדיילת נכנסה להפריד

תקרית לא שגרתית בחברת התעופה הצרפתית אייר פראנס, בפריז. שני טייסים היכו אחד השני. החברה מסרה כי התקרית נפתרה במהירות, והטיסה התנהלה כרגיל. הטייסים ממתינים להחלטת ההנהלה על "התנהגותם הבלתי הולמת לחלוטין"

חריג בקוקפיט: הטייסים הלכו מכות, הדיילת נכנסה להפריד
אילוסטרציה צילום: unsplash

שני טייסי חברת 'אייר פראנס' הושעו לאחר שהתקוטטו פיזית בתא הטייס במטוס מסוג 'איירבוס' במהלך טיסה מז'נבה שבשוויץ לפריז שבצרפת. המריבה התרחשה בחודש יוני, על פי דוברת החברה שאישרה את הפרסום של העיתון 'לה טריביון'.

חשיפת המריבה הפיזית מגיעה בעקבות דו"ח שפורסם ביום שלישי האחרון על ידי רשות חקירות הבטיחות בתעופה אזרחית בצרפת, בחקירה התגלו פגמים ב'אייר פראנס', החקירה גילתה "שינויים ואף הפרות" של נהלים המובילים לבעיות בטיחות. החברה התחייבה לבצע ביקורת בטיחות בטיסות.

בתקרית ביוני, מחלוקת בין הטייס הראשי לטייס המשנה הפכה פיזית זמן קצר לאחר ההמראה כשהמטוס עלה לגובה, כאשר כל אחד מהטייסים אחז בצוואר של חברו, לאחר שאחד פגע או סטר לשני, הדיילים שמעו רעש בתא הטייס, התערבו ואחד מהם שהה בשארית הטיסה בתוך הקוקפיט. כך דווח העיתון 'לה טריביון'.

דו"ח נוסף שפורסם ביום שלישי האחרון, התמקד בטיסה נוספת של אייר פראנס שבמהלכה טייסי איירבוס A330 שנסעו מעל צ'אד באפריקה בדצמבר 2020 זיהו שחסרים 1.4 טון דלק ממיכלי המטוס. הצוות עקף את נוהלי הבטיחות והגדיל את הסיכונים של שריפה - באוויר או בנחיתה - בכך שלא כיבה את המנוע הדולף, ולא בחר לנחות בשדה התעופה הקרוב ביותר, המטוס נחת בשלום, אך הטייסים עברו על הנהלים המחייבים נחיתה בשדה תעופה קרוב.

מטוס אלימות טייסים אייר פראנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד