כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

2,000 ק"מ מאומן: אסירי 'שובו בנים' למעצר בית • ישהו תחת שמירה

ארבעת אסירי 'שובו בנים': נחמן ונתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי, שוחררו בהסכמה ובתנאים מגבילים • בחג יוכלו הארבעה לשהות בבתיהם, אך לאחר מכן יאלצו שלושה מתוכם לשהות במעצר בית 30 יום - מחוץ לבית • שמירה תופקד על הארבעה • וכמה ערבויות עליהם לשלם?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר יותר משלושה שבועות במעצר, ארבעת 'אסירי שובו בנים' - נחמן ונתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי, שוחררו היום (ג) בהסכמה בתנאים מגבילים.

במהלך החג ישהו הארבעה בבתיהם, ולאחר מכן ישהו במעצר בית מחוץ לבית למשך 30 יום, למעט אהרן תפילינסקי שישהה בביתו.

כזכור, בתאריך ו' אלול שוטרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת י-ם עצרו שבעה גברים, החשודים כי במהלך החודשים האחרונים עסקו בהלבנת הון במאות אלפי שקלים, ובמרמה הקשורה לנכסים וכספים של מוסד בעיר.

ארבעה מתוך שבעת העצורים הובאו עוד באותו היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, ומעצרם הוארך בחמישה ימים. שלושת העצורים האחרים, בהם רואת חשבון, שוחררו בתנאים מגבילים. באותו השבוע ביום רביעי ח' אלול נעצר חשוד נוסף בשם מנחם ישורון, נהג וגבאי של הרבנית ברלנד, ומעצרו הוארך עד ליום י"ג אלול, אז הוארך פעם נוספת עד י"ז אלול.

בי' אלול הובאו הארבעה בפעם השנייה לדיון בהארכת מעצרם, לאחר דיון ארוך קבעה השופטת כי יש מקום להיענות לדרישת המשטרה, והאריכה את מעצרם ב-7 ימים עד לט"ז אלול, אז קבעה השופטת כי יש מקום להיענות לדרישת המשטרה, והאריכה את מעצרם שוב עד כ"ד אלול. ערן הוכברג שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. בכ"ד אלול בית המשפט האריך את מעצרם בפעם הרביעית עד היום, ובס"ה 22 יום.

היום (שלישי) שוחררו הארבעה בתנאים מגבילים, הכוללים הפקדת מזומנים בסכומים 50-100 אלף שקלים חדשים במזומן.

נחמן ברלנד שוחרר בהפקדה של 100 אלף ש"ח במזומן, וישהה מאחרי החג תחת שמירה בבית חלקיה. נתן ברלנד ומנחם ישורון ישוחררו תוך הפקדה של 100,000 ש"ח, אהרן תפילינסקי שוחרר בערבות של 50,000 ש"ח. הארבעה הפקידו את הדרכונים, וכמובן לא יוכלו לנסוע לאומן בשנה זו.

עו"ד ששי גז, פרקליטו של נחמן ברלנד, אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות שיחרור מרשו: "אני שמח שנחמן שוחרר, זה לא תיק שצריך להישאר בו במעצר ארוך כל כך. החשוד טוען לחפות מוחלטת, וצדקתו עוד תצא לאור".

עו"ד אריאל רוט ועו"ד עמית חדד ממשרדו של ד"ר יעקב וינרוט, המיצגים את אהרן תפלינסקי: ''בשונה משאר החשודים, אהרן שוחרר למעצר בית ויוכל לשהות בביתו. אנו תקווה שהפרקליטות תתעשת ותסגור את התיק מבלי להגיש כתב אישום''

עוד בנושא:

רחוק מאוד מאומן: הוארך מעצרם של אסירי 'שובו בנים'
פרשת 'שובו בנים': הוארך מעצרם של נחמן ונתן ברלנד • "רוצים לנקום בהם"
פרשת 'שובו בנים': הארכת מעצר לחשוד חמישי
"ברלנד שכר מתנקשים לרצוח את הוכברג תמורת 60,000 $"
אומן מתרחקת • שבוע נוסף בכלא לנחמן ונתן ברלנד
הרב ברלנד ממרוקו: "לא יצא מהחקירה כלום"
מעצר נחמן ברלנד הוארך • אמו הרבנית - תיחקר
דרמה ב'שובו בנים': שבעה עצורים - בהם בכירים בקהילה
שובו מאסר בית ברלנד נחמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד