ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בגור מחדשים ה'תקונעס': "לצאת נגד הזרם ולחסוך"

חסידי גור קיבלו לבתיהם חוברת תקנות חדשה • עיקר התקנות: צמצום ההוצאות בשמחות ובעלויות הנלוות • באיזה מחיר מותר לקנות שעון לחתן? • ומה יעלה בגורל הבדחן?

בית המדרש גור. צילום: ארכיון
בית המדרש גור. צילום: ארכיון



אלפי חסידי גור בכל רחבי הארץ קיבלו הבוקר (ג) לביתם חוברת 'מדריך התקנות' לאנ"ש לשנת תשע"ד, בו מופיעות תקנות - בעיקר לימי חתונות ושמחות.

לאחר התקנה האחרונה בה התבקשו החסידים לישון מוקדם, ובתי החסידים יסגרו בשעה מוקדמת, כעת מדובר בחוברת תקנות חדשה.

עוד במדריך: תקנות בענייני הקמת הבית, החל מהשידוך ועד לבר מצוה של הילד. כך למשל קבעה וועדת התקנות כי אין לערוך תנאים כי אם לפני החופה. שמחת הווארט בגמר השידוך תתקיים בבית או באולמות של השטיבלך של גור.

מתנות לחתן: שעון עד 500 ש"ח, ש"ס עד 2560 שקל וחנוכייה עד 1050 ש"ח. גביע עד 950 ש"ח, מפית למצות ב-400 ש"ח ונרתיק לתפילין עד 350 ש"ח. ספודיק יירכש על ידי צד החתן ופאה על ידי צד הכלה. "מומלץ לא להיסחף אחרי המחירים הגבוהים בשוק כי אין לזה הצדקה", משכנעים כותבי מדריך התקנות.

הקריאה למצוה טאנץ תיעשה שלא בתשלום על ידי אחד מבני המשפחה. במקרה שהדבר אינו אפשרי ניתן להזמין בדחן במחיר שלא יעלה על 1200 ש"ח, ולהגביל אותו בזמן - עד חצי שעה! "יש לסיים את החתונה, כולל המצוה טאנץ עד השעה 12:45".

לצד התקנות, מופיעה רשימת בעלי מקצוע, שהביעו נכונות למחירי התקנות. ברשימת התזמורות אנו מוצאים בין היתר את: הרשי סגל, בנדר תזמורת, מוטי לייכטר, דוד פריד ועוד. ברשימת הזמרים ניתן למצוא את שמעון אוסטרליץ, ישראל דרנגר, אריה וינרייך, מרדכי מנדל ועוד.

גבאי בתי החסידים של גור בכל הארץ, החתומים על מדריך התקנות, מסבירים בדברי פתיחה למדריך, כי "תקנות אלו לא באו ואין מטרתן לצמצן בהוצאות נחוצות... התקנות לא נועדו אלא לבטל הוצאות מיותרות וסעיפים חסרי טעם שהדעת הישרה נוטה לוותר עליהם ממילא, אלא שעד כה קשה היה לצאת נגד הזרם ולבטלם. מעתה, בכוח הרבים ניתן יהיה לשרש את אותם מנהגים... ובכך להציל ממונם של ישראל".

במקביל, תירשם הערב היסטוריה בגור: סליחות 'זכור ברית' בערב ראש השנה שהיו נאמרות עד עתה בשעה 00:30, יאמרו בשעה 21:00 בערב בכל בתי המדרשות - כהוראת האדמו"ר מגור.



שער החוברת


גור תקנות סליחות חסידים חתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד