י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יחד עם המזכיר הצבאי

לקראת גיבוש הסכם גרעין: לפיד ונתניהו יפגשו

ראש הממשלה לפיד וראש האופוזיציה נתניהו יפגשו מחר בשלכת ראש הממשלה בירושלים. לפי הלשכות, הפגישה תעסוק בנושא הסכם הגרעין עם איראן

לקראת גיבוש הסכם גרעין: לפיד ונתניהו יפגשו
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: לע"מ/יונתן זינדל, פלאש 90

מחר (שני) תתקיים בלשכת ראש הממשלה בירושלים פגישה מעניינת: לקראת השעה 17:00 יגיע ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, מי שכיהן עד לא מזמן בתפקיד ראש הממשלה, כדי לפגוש את ראש הממשלה יאיר לפיד.

לפי הלשכות, פגישת העדכון הקבועה בחוק תעסוק בנושא הסכם המעצמות עם אירן שהולך ונרקם, "לקראת חתימת הסכם הגרעין", כך נמסר מהלשכות.

בלשכת ראש הממשלה וראש האופוזיציה חלוקים על הקרדיט, כל אחד טוען שהזמין ולא חלילה הוזמן, אך מי שישתתף בפגישה יהיה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה אבי גיל.

מדובר בפגישת עדכון שנייה, הקודמת התקיימה רק לא מזמן במהלך מבצע עלות השחר. עד הפגישה הזו, נתניהו לא נפגש במשך למעלה משנה עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט חרף הוראות החוק.

כזכור ברקע הדיווחים כי הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות צפוי להיחתם בשבועות הקרובים, ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים היום (ראשון) תדרוך לתקשורת במהלכו תקף את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, וטען כי ישראל משלמת עד היום את מחיר הנזק, שלדבריו נגרם מנאומו בקונגרס האמריקאי ב-2015.

בדבריו אמר לפיד כי "מדינת ישראל מנהלת כבר יותר משנה מאבק מדיני רב-מערכתי שמטרתו למנוע חתימה מחודשת של הסכם הגרעין עם איראן. ראש המל"ל חזר בסוף השבוע מוושינגטון, שר הביטחון נמצא שם עכשיו. אנחנו עושים מאמץ מתואם כדי לוודא שהאמריקאים והאירופים מבינים את הסכנות הכרוכות בהסכם. הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם ארה"ב, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו", הבהיר לפיד ואמר כי "אסור לנו להגיע למצב שבו היינו ב-2015. אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקאי הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא איפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם".

יאיר לפיד בנימין נתניהו הסכם גרעין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד