כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת פגישתם מחר

עימות בין נתניהו ללפיד: "פשוט לא עשו כלום"

לקראת פגישתם מחר לעדכון בדבר הסכם הגרעין האיראני המסתמן, נתניהו תוקף את לפיד, גנץ ובנט וטוען כי הם "זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן" | לפיד לא נשאר חייב: "הנזק שעשה בעניין האיראני היה מסיבות עיתונאים ומצגות ואנחנו עדיין מתקנים אותו"

עימות בין נתניהו ללפיד: "פשוט לא עשו כלום"
נתניהו/לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת פגישתם מחר לעדכון בעניין האיום האיראני, עימות בין ראש האופוזיציה לראש הממשלה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את ממשלת ישראל על הסכם הגרעין שעומד להיחתם בין ארה"ב ואיראן והאשים את גנץ ולפיד שזנחו את המאבק הציבורי בהסכם.

לדבריו, "בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואיפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו".

נתניהו ממשיך ותוקף: "הם פשוט לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקני לא לחתום על ההסכם הזה. בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית".

"אחרי שארה"ב כבר סיכמה עם איראן את עיקרי ההסכם, רק אז לפיד וגנץ נזכרו להתעורר. מאוחר מדיי, מעט מדיי. אוזלת היד של לפיד וגנץ תיזכר בהיסטוריה כמחדל הגרעין האיראני".

גם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט סופג מנתניהו: "אין דוגמה טובה יותר לאוזלת יד זו, מאשר העובדה שבנט 'השר לענייני איראן' שלפיד מינה, נופש כעת באיטליה, ערב חתימת ההסכם, ועוד באזור בלי קליטה. ככה לא נלחמים בסכנה קיומית. ככה לא שומרים על ישראל".

לסיום אמר ראש הממשלה לשעבר, "אני מתחייב בפניכם, אזרחי ישראל: לאחר שננצח בבחירות, נפעל בכל דרך נגד ההסכם הזה. לעולם לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני".

לפיד מגיב: גרם נזק, עשה מסיבות עיתונאים ומצגות

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד הגיב לדברי ראש האופוזיציה נתניהו ואמר: "כשנתניהו היה ראש ממשלה כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עיתונאים ומצגות. הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק ואנחנו עדיין מתקנים אותו".

עוד הוסיף: "אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה של המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות. לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

בנימין נתניהו יאיר לפיד הסכם הגרעין האיראני בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד