כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"למצות את המו"מ"

פתיחת שנה"ל: לפיד בלם את ליברמן בבקשה להוציא צווי מניעה

ראש הממשלה יאיר לפיד, נפגש היום עם ליברמן כדי לדון במשבר במערכת החינוך, והביע ביקורת על החלטתו של שר האוצר לבקש צווי מניעה: "ראש הממשלה יבחן את נושא צווי המניעה, אבל מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן"

פתיחת שנה"ל: לפיד בלם את ליברמן בבקשה להוציא צווי מניעה
לפיד וליברמן צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן הודיע שפנה לפרקליטות, כדי למנוע מהסתדרות המורים לשבות ב-1 בספטמבר. ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום  (ראשון) עם שר האוצר אביגדור ליברמן במטרה לדון במשבר בדיונים עם הסתדרות המורים על הסכם שכר חדש. "אנחנו פועלים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה" אמר ראש הממשלה, והוסיף כי "יבחן את נושא צווי המניעה אבל מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן".

מוקדם יותר, בתדרוך לעיתונאים, אמר ליברמן, "אנחנו ממשיכים במשא ומתן, ננהל אותו עד הצלצול הראשון. יש צמצום פערים, אך הם משמעותיים".

ליברמן ציין כי משרדו יכול להוציא את הצווים מהסיבה שהוא צד בסכסוך השכר. הוא התייחס לטענותיה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שאמרה בכאן רשת ב כי משרד האוצר מתדרך נגדה. "אני רואה בזה כמו טרור כלפיי, כלפי בעלי ומשפחתי", היא ציינה. ליברמן אמר כי הוא עוסק בתקציבים ולא בטרור.

באשר לארגון המורים, השר אמר כי משרדו סיכם מולם את כל הפרטים, ואינו מבין מדוע הם מעוניינים בשביתה. "נפגשתי עם רן ארז ושאלתי אותו מה מפריע לו. הוא אמר לי סעיף אחד. אמרתי יש לך אותו. הוא ביקש יום לחשוב ומאז עבר עוד יום והוא שלח לי מסמך עם 29 סעיפים. אני לא יודע מה העיקר שם, אבל העיקר זה ענייני תשומת לב וכבוד", הוא אמר. במקביל, נפגש ליברמן עם ראש הממשלה יאיר לפיד.

בתגובה לדברי ליברמן, תקפה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: ״מי שמבקשים צווי מניעה, בזמן בו יושבים הצוותים מכל הצדדים למו״מ כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה - מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, ולא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".

יאיר לפיד אביגדור ליברמן הסתדרות המורים פתיחת שנת הלימודים צו מניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד