כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סיכום שבועי

אבעבועות הקוף: 2700 אנשים חוסנו נגד המחלה

משרד הבריאות הודיע כי עד כה יש בישראל 233 שאומתו כחולים וחוסנו כ-2700 אנשים בחיסונים נגד המחלה. לראשונה בישראל אובחנה אישה כחולה במחלה לאחר שבאה במגע הדוק עם אדם שחשוד כחולה

אבעבועות הקוף: 2700 אנשים חוסנו נגד המחלה
קוף: אילוסטרציה צילום: Pixabay

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה אומתו בישראל 233 בני אדם כחולים בנגיף אבעבועות הקוף וחוסנו כ-2700 בחיסונים נגד המחלה. עוד דיווח משרד הבריאות, כי לראשונה בישראל אובחנה אישה כחולה במחלה לאחר שבאה במגע הדוק עם אדם שחשוד כחולה.

משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא/ה המטפל/ת ולהבדק. חשוב לציין שהבדיקות לאבעבועות הקוף זמינות בבתי החולים. על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי, חולים במחלה ומי שהוגדר כמגע קרוב נדרשים להמנע מטיסות כל עוד יש סכנה להדבקה.

ברחבי העולם אובחנו יותר מ-35,000 מקרים של חולים באבעבועות הקוף במספר רב של מדינות. חשוב לציין כי גורם הסיכון להדבקה הוא מגע קרוב.

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית נדירה, שעד ההתפרצות הנוכחית, הופיעה בעיקר במרכז ובמערב אפריקה. הוירוס הגורם למחלה נקרא Monkeypox והינו חלק ממשפחת הוירוסים Poxviridae וקרוב של וירוס אבעבועות השחורות.

הוירוס בודד לראשונה מאדם 1970 בקונגו, ומאז היו מספר התפרצויות קטנות בקרב בני אדם בעיקר במרכז ובמערב אפריקה.

במהלך השנים, זוהו מקרים של אבעבועות הקוף גם מחוץ לאפריקה, במיוחד בקרב נוסעים שחזרו ממדינות אפריקה או שהיו במגע עם בעלי חיים נגועים במחלה. בעלי חיים שיכולים לשמש כמאגר למחלה, בין היתר, הינם מכרסמים ופרימאטים.

משרד הבריאות חיסון חולים אבעבועות הקוף אבעבועות הקופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד