י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כשרולי דיקמן שר את 'קולינו תשמע' באושוויץ • צפו בקליפ

כשרולי דיקמן הוציא את משפחתו המוסיקאלית מהבוידעם, הוא הביא אל תעשיית המוסיקה החסידית את אחת מהתופעות הברוכות ביותר שידעה זה עידן: אחיו הצעיר יואלי • באלבום הבכורה של רולי נחשף לראשונה יואלי גם כמלחין • ראיון I קליפ

כשרולי דיקמן שר את 'קולינו תשמע' באושוויץ • צפו בקליפ



יש בסיפור הזה את כל המרכיבים הנדרשים לסופר, כדי להופכו לסיפור סינדרלה בן זמנינו.

זה החל לפני פחות מעשור, כשאביעד גיל, מפיק מוסיקאלי וזמר, סיפר על תלמיד ישיבה צעיר שאחרי נדנוד גרם לו לנסות את אחיו היותר צעיר כמעבד לשיר חדש של מידד טסה. "התוצאה הייתה לא פחות ממדהימה".

אביעד לא מצא מלים כדי לתאר את עבודתו של הנער יואלי דיקמן - והוא צדק.

וכך, האח הבכור, רולי, החליט להוציא את משפחת דיקמן המוסיקאלית מהבוידעם והביא אל תעשיית המוסיקה החסידית את אחת מהתופעות הברוכות ביותר שידעה מזה עידן ועידנים.

יואלי התגלה כמעבד בחסד ונכון להיום הוא עומד מאחורי העיבוד של אלבומים שלמים של מיטב היוצרים והאמנים במוסיקה החסידית, כולל השמות ה'גדולים', בארץ ובעולם.

רולי עצמו העדיף את המקרופון, והוא מופיע מאז על במות ציבוריות ושמחות משפחתיות, תוך שהוא רוכש לעצמו, ללא תעמולה, מקום בטוח בין השמות שהורגלנו לשמוע.

קליפ במחנה השמדה

כעת רולי בוחר לחשוף טפחיים נוספים מהכספת המשפחתית: הוא בוחר לאלבום הבכורה שלו את רוב השירים שהולחנו במפתח הלב של אחיו יואלי - הנחשף לראשונה גם כמלחין.

אולם כשהוא מגיע לשלב הגילוי הראשוני, בו הוא מציג שיר ראשון - שיר בו הוא משקיע הפקת קליפ בין-יבשתי, המצולם גם בקראקא ובמחנה ההשמדה אושוויץ (תחת עיני האחראים במקום, המנסים למנוע זאת ממנו) - הוא בוחר דווקא בשיר של בחור ישיבה אנונימי.

אחרי חצות ליל, רגע אחרי שסיים לשמח בעוד בניית 'אחת מחורבות ירושלים', התיישבנו לשיחה.

יואלי נפרד מאיתנו בצער. הוא חייב להספיק להגיע אל טיסה שממריאה ללונדון, כדי להביא לנו כבר היום שיר חדש נוסף של הזמר יוסף חיים שוואקי.

הוא כבר כמה שנים יותר 'שם' מאשר 'פה' - וגם על זה נשוחח, אבל יותר מהכל – גם הקליפ שצולם באושוויץ כאן לפניכם, באיכות מלאה, בפורמט שלא תמצאו בשום מקום אחר.

אל תחמיצו.

הראיון והקליפ • צפו

ועוד השמעת בכורה: שירו של שוואקי

שירו החדש של יוסף חיים שוואקי • לחן ועיבוד: יואלי דיקמן


יואלי דיקמן רולי דיקמן קולי תשמע אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד