כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"נדחקנו למקום שולי"

לאחר שנותרה בחוץ: 'נעם' הכריזה על ריצה נפרדת

פחות משבועיים להגשת הרשימות, במפלגת 'נעם' שנותרה מחוץ להסכם של מפלגות הימין מכריזים על ריצה נפרדת - שתשמש כמנוף לחץ לתת להם מיקום גבוה יותר: "לא עולה על הדעת שנידחק למקום לא ריאלי" • בציונות הדתית ובעוצמה יהודית ינסו בכל זאת להגיע איתם להסכם

לאחר שנותרה בחוץ: 'נעם' הכריזה על ריצה נפרדת
כנס פעילים של מפלגת נעם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

65 ימים לבחירות: המגעים בין מפלגות הימין עדיין לא הגיעו לסיומן ומפלגת 'נעם' מכריזה הערב (ראשון) על ריצה נפרדת בבחירות, לאחר שנותרו מחוץ להסכם שנחתם בסוף השבוע בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית'.

המפלגה המזוהה עם הפלג השמרני במגזר הדתי-לאומי מאוכזבת מהמיקום שמציעים לנציגה, מקום 11 שפחות ריאלי, ויו"ר המפלגה חבר הכנסת אבי מעוז מודיע באופן רשמי על ריצה נפרדת. "הקולות מהתומכים הרבים שלנו הם חד משמעיים, נעם חייבת להיות בכנסת", מסר.

"לא עולה על הדעת שהזהות היהודית תידחק למקום שולי ולא ריאלי. בהצלחה לכולנו", תקף מעוז את ההצעה שקיבלו. אם זאת, ייתכן ומטרת ההכרזה היא מנוף לחץ כחלק מהמשא ומתן, בדומה להכרזת בן גביר לפני מספר שבועות.

המפלגה רחוקה מאחוז החסימה, ולא צפויה לעבור אותו לבדה. ב'ציונות הדתית' אומרים כי הם וב'עוצמה יהודית' ינסו להגיע להסכמה עם 'נעם' בזמן שנותר עד לסגירת הרשימות, כדי למנוע זריקת קולות לימין.

מלבד חיבור בכל זאת לבן גביר וסמוטריץ, אפשרות נוספת שעומדת בפני 'נעם' הוא שיתוף פעולה עם 'יהדות התורה', שמעוניינים בהם אך לא רוצים לתת נציג ברשימה.

בתוך כך, בימים הקרובים צפויים בציונות הדתית ועוצמה יהודית לדון באסטרטגיית הבחירות ואיך לנהל את הקמפיין, שלא הספיקו לסגור בהסכם בשישי, וראשי המפלגות צפויים להיפגש מחר לישיבת עבודה ראשונה.

מפלגת נעם אבי מעוז מפלגת הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד