י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל ה'קוסוב' לחיים בירושלים • שיח אדמו"רים

שיחה מרתקת התקיימה בין האדמו"ר מקוסוב לאדמו"ר מלעלוב • מי 'יצר' את הפסוק שבכותרת? • היכן היה שוהה האדמו"ר מלעלוב ביום הדין, ומדוע?

האדמו"רים בביקור השבוע
האדמו"רים בביקור השבוע

השבוע ביקר האדמו"ר מקאסוב, הרה"צ רבי חיים אהרן מונדרר - שהוכתר השנה, בביתו של האדמו"ר מלעלוב. בין האדמו"רים התפתחה שיחה מרתקת במגוון נושאים.

בין השאר דיברו האדמו"רים על השהות בירושלים בימים הנוראים, וכך אמר האדמו"ר מלעלוב: "היה זה זקיני הרה"ק רבי אלעזר מנדל מלעלוב זי"ע, שהיה שוהה בכל חודש אלול ובעשרת ימי תשובה בחברון, ורק לראש השנה היה מגיע לירושלים, ואמר שבזמן שכותבים את הספרים בשמים - יש להיות בירושלים, ככתוב: 'והנותר בירושלים קדוש ייאמר לו, כל הכתוב לחיים בירושלים'".

האדמו"ר מקאסוב ציין כי גאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה אריה פריינד זצ"ל, קרא פעם בבדיחותא לאביו האדמו"ר מקאסוב זצ"ל את הפסוק הזה: "כל הכתוב (-קוסוב) לחיים בירושלים".

"אז מסתמא תשהו בירושלים", קבע האדמו"ר מלעלוב. "אכן, השנה נשהה בראש השנה בירושלים", השיב האדמו"ר מקאסוב וציין, כי יעשה זאת לאור הסתלקות אביו האדמו"ר מקאסוב זצ"ל ובקשת החסידים לנהל את המניין המרכזי בלילי החג בכותל המערבי, דבר שהיה מקודש אצל אביו האדמו"ר זצ"ל, בהסכמת גדולי ישראל ובראשם האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ והגאון רבי משה ארייה פריינד זצ"ל גאב"ד 'העדה החרדית'.

האדמו"רים המתגוררים בבית שמש, העלו עוד מענייני הכלל והפרט בשיחה שהתמשכה דקות ארוכות, ובסיומה האצילו איש על רעהו את ברכת השנים לכתיבה וחתימה טובה.
קוסוב ירושלים לעלוב אדמורים ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד