ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ת"א: חוק לקנסות על עסקים בשבת - אחרי הבחירות

עיריית תל-אביב הודיעה כי לא תקנוס עסקים שהיו פתוחים בשבת לפני פסיקת בית המשפט - אך תעניש עסקים שהחלו לפעול בשבת לאחריה • 220 עסקים פתוחים בניגוד לחוק

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לאחר הבחירות המקומיות תפעל עיריית תל אביב להפעלת מדיניות חדשה באשר לפתיחת עסקים בשבת, כך הודיעה היום (ג') עיריית תל-אביב. ההודעה נמסרה לבית המשפט העליון בעקבות החלטת בית המשפט שהורה לעירייה לאכוף סגירת רשתות השיווק הגדולות בשבת.

לפי ההוראות הזמניות שפרסמה העירייה, עסקים בתל-אביב שפעלו עד הפסיקה בשבת לא ייקנסו עד להשלמת תיקון חוק העזר העירוני, אך עסקים שלא פעלו בשבת עד הפסיקה, ייקנסו אם החלו לפעול בשבת.

כמו כן ייענשו עסקים שפעלו בשבת לפני הפסיקה ויתברר כי גרמו למטרד או הפרעה לסדר הציבורי בשל פעילותם.

עוד בנושא:
עיריית תל אביב-יפו בתגובה לבג"צ: "נמשיך להיות עיר חופשית"
מי אשם באווירה נגד השבת? • 'פרקליט השבת' מדבר

העירייה הודיעה כי החוק החדש שמתגבש יונח בפני מועצת העיר החדשה שתיקבע לאחר הבחירות לרשויות המקומיות ב-22 באוקטובר.

ראש העיר רון חולדאי הנחה את היועץ המשפטי של העירייה לגבש הצעה שתתחשב במציאות הקיימת בעיר ואמר: "תל-אביב-יפו תישאר עיר פתוחה וידידותית לכל תושביה, יש בכוונתנו למצוא את הדרך המשפטית הנכונה להגדיר את המציאות המאוזנת שרוב התושבים חיים עמה בשלום".

כיום פועלים בעיר, לפי דיווח העירייה, 220 עסקים בשבת, מתוכם 110 פיצוציות ו-110 מינימרקטים ומכולות.

בעלי המכולות עתרו ב-2007 באמצעות עו"ד דוד שוב, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בטענה שקיימת אכיפה לא שוויונית של חוקי המנוחה, וכי בעוד הם נאלצים לסגור את מכולותיהם בשבתות, הרשתות הגדולות אינן נפגעות מהקנסות.

התובעים לא התייאשו, למרות פניה לועדת הרבנים למען השבת ומזכירו יצחק גולדקנוף, השתמטה הוועדה מלסייע לתובעים וסירבו להיות קשורים לתביעה. התובעים גייסו מימון בכוחות עצמם לערעור בבית המשפט העליון.

בית המשפט העליון קיבל את הערעור שהוגש באמצעות עורכי הדין דוד שוב ועברי פיינגולד וקבע כי על עיריית תל-אביב לאכוף את סגירת העסקים.
שבת תל אביב עירייה בית משפט עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד