כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחיר התוקפנות

האיחוד האירופי צפוי להשעות הקלות באשרות לרוסים

שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים להשעות את ההקלות באשרות תייר לתושבי רוסיה. המהלך מגיע כאשר פקיד בכיר באיחוד האירופי טוען ש"לא הולם לראות תיירים רוסים מטיילים בערים שלנו". לא יהיה איסור מוחלט, אך המהלך יהפוך את קבלת הוויזה למסובך ויקר בצורה משמעותית

האיחוד האירופי צפוי להשעות הקלות באשרות לרוסים
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים לאשר בימים הקרובים את השעיית הסכם הקלת הוויזה של הגוש האירופי עם רוסיה. כאשר רקטות וארטילריה מרוסיה פוגעים באזורים מעבר לנהר הדנייפר סמוך למפעל הגרעיני בזפוריז'יה.

המהלך של האיחוד האירופי, שנועד לצמצם את מספר הוויזות המונפקות לאזרחים רוסים מגיע לאחר לחץ מצד המדינות החברות בגוש, לא יהיה איסור מוחלט, אך המהלך יהפוך את קבלת הוויזה למסובך ויקר בצורה משמעותית.

הפייננשל טיימס דיווח, כי פקיד בכיר באיחוד האירופי אמר כי "לא מתאים לראות תיירים רוסים מטיילים בערים שלנו, והגוש היה צריך לשלוח מסר לאוכלוסייה הרוסית שהמלחמה הזו לא בסדר והיא לא מקובלת". פקיד נוסף אמר לעיתון כי לפני סוף השנה הגוש שואף ללכת רחוק יותר מאשר סיום ההסכם, מהלך שיסיר את היחס המועדף הנוכחי לאזרחים רוסים כאשר הם מבקשים כל סוג של אשרה לאיחוד האירופי.

שרי החוץ של הגוש אמורים להיפגש ביום שלישי בפראג, בירת צ'כיה, המכהנת כנשיאת האיחוד האירופי, שם הם צפויים לקבל החלטה סופית. עם זאת, הגוש רחוק מלהיות מאוחד בדרישות להחרים את הרוסים בצורה מלאה כמו צ'כיה, פולין והמדינות הבלטיות אסטוניה, לטביה וליטא שהפסיקו להנפיק ויזות לרוסים לכל דבר מלבד נסיעות חיוניות - לאיחוד האירופי, חלק מהגוש מתנגד לאיסור גורף של כניסת תיירים רוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה איחוד אירופי ויזה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד