ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ריגלו למען איראן

אנשי ביון לשעבר: שני אחים שוודים-איראנים עומדים למשפט

שבדיה תעמיד לדין שני אחים איראנים-שוודים שנעצרו בשנת 2021 לאחר שהואשמו בריגול עבור ארגוני הביון האיראניים. משפטם לא יהיה פתוח לציבור, עורכי הדין של שני האחים טענו עד כה שלקוחותיהם חפים מפשע

אנשי ביון לשעבר: שני אחים שוודים-איראנים עומדים למשפט
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בשוודיה יעמידו לדין שני אזרחים איראנים-שוודים בעוון ריגול, כך דווח העיתון השבדי 'אקפרסן'.

בית המשפט המחוזי בשטוקהולם החל ביום חמישי האחרון בתכנון פגישה עם התובעים והסנגורים לקראת המשפט הקרוב. פרטי התיק נגדם אינם ברורים במיוחד שכן התובעים הגיבו מעט מאוד על מהות ההאשמות.

כתבי אישום רשמיים נגד השניים צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים ומשפטם לא יהיה פתוח לציבור. עורכי הדין של שני האחים טענו עד כה שלקוחותיהם חפים מפשע.

שני האחים, שנולדו באיראן אך הגיעו לשבדיה בילדותם ב-1994, מואשמים בפעילות ריגול ממרץ 2011 ועד למעצרם בספטמבר ובנובמבר בשנה שעברה, וכיום מוחזקים בבידוד קפדני בכלא בעיר קרונוברג.

העיתון השוודי לא הזכיר את שמם, אך דיווחים מוקדמים יותר בזמן מעצרם חשפו את זהותם כפיימן קיה, כיום בן 42, ואחיו פיאם, בן 35. האח הגדול מבין השניים עבד כחוקר במחלקת הביטחון (SÄPO) וכן עבד עבור המודיעין הצבאי והמשרד לבחון (KSI), אחת מסוכנויות הביון החשאיות ביותר בשוודיה. האח הצעיר גם עבד עבור SÄPO תקופה קצרה.

המתיחות גבוהה יחסית בין איראן לשבדיה על רקע גזר דינו של בית משפט שוודי על איראני לשעבר חמיד נורי שנידון למאסר עולם בשוודיה בגין הוצאות להורג של אסירים פוליטיים ב-1988 בעת שהיה שוטר באיראן ונעצר שנה שעברה בשוודיה.

שוודיה איראן ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד