כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חוששים ממלחמה

סוריה ביקשה מאיראן שלא לתקוף את ישראל משטחה

ציר הרשע בראשות איראן החליט לפגוע בבסיסי ארה"ב בתגובה לתקיפות אוויריות ישראליות כדי להימנע ממלחמה, כך על פי דיווח של ה'ניו יורק טיימס' שציטט מקור בדמשק

סוריה ביקשה מאיראן שלא לתקוף את ישראל משטחה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

גורמים רשמיים בסוריה ביקשו מאיראן ובעלות בריתה כמו חיזבאללה לא לבצע התקפות נגד ישראל משטחה, לאחר שהציר בראשות איראן החליט להגיב על תקיפות ישראליות על ידי פגיעה בבסיסים אמריקאים במקום זאת, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס' בציטוט מקור בדמשק.

הבקשה הגיעה במהלך פגישה וירטואלית בין איראן לגורמים הנתמכים על ידי איראן מסוריה, עיראק, חיזבאללה בלבנון, תימן וכוח קודס של משמרות המהפכה האיראני, הפגישה דווחה על ידי אנליסט המקורב לממשלת איראן, ואושרה ל'טיימס' על ידי מקור בדמשק.

המקור בדמשק ציין כי הסורים לא רצו שתתבצע תקיפה נגד ישראל משטחם, שכן הדבר יכול להביא למלחמה כוללת במדינה הלא יציבה. בגלל הבקשה, ציר הרשע ראשות איראן תקף את בסיסי ארה"ב בסוריה בתקווה שזה ידחוף את אמריקה ללחוץ על ישראל להפסיק את התקפותיה.

גורמים בכירים בארה"ב אמרו כי התקפות מל"טים שבוצעו ב-15 באוגוסט נגד בסיס אל-טנף בסוריה, שם שוהים חיילים אמריקאים, היו מתוחכמות יותר מהתקפות קודמות וייתכן שהיה ניסיון איראני להגיב לתקיפה אווירית ישראלית קודמת. יום לפני תקיפת המל"ט, לפחות שלושה חיילים סורים נהרגו בהתקפות אוויריות ישראליות לכאורה באתרים ליד טרטוס וליד דמשק, כך לפי סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית SANA.

במהלך הפגישה הווירטואלית שערכו איראן ובנות בריתה, הגיעו מומחים צבאיים למסקנה שלמרות שהצבא האמריקני חזק יותר מכוחות הפרוסקי של איראן בסוריה וככל הנראה יגיב, ממשל ביידן מנסה להפיג את המתיחות באזור ולא יתחיל במלחמה חדשה. בהתבסס על מסקנה זו, החליטו משתתפי הפגישה לפגוע בבסיסי ארה"ב בסוריה בתגובה לכל תקיפה ישראלית.

תקיפה בסוריה איראן תקיפה אמריקנית משמרות המהפכה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד