י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שימו לב: הגנבים אורבים לציבור החרדי

משטרה ישראל באזהרה מיוחדת למגזר החרדי • פורצים וגנבים מנצלים את ההזדמנויות של חגי תשרי כדי לגנוב, בעיקר מקרב הציבור החרדי • שימו לב לכללי הזהירות

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

משטרת ישראל מזהירה לנקוט באמצעי זהירות מפני גניבות רכוש, במרחב הציבורי והפרטי, בריכוזי האוכלוסייה החרדית, בפרט בחודש חגי תשרי.

בהודעתה קוראת המשטרה לציבור הרחב, לגלות עירנות מירבית מפני אנשים חשודים וגורמים מפוקפקים, בשל מקרים רבים בהם נגנבו רכוש יקר ערך מבתים פרטיים או במקומות הומי אדם, כבתי כנסיות מרכזיים, מקוואות, ואולמות.

יש אנשים מפוקפקים שמנצלים התאספויות בציבור, כדי לבצע גניבות רכוש, כסף ויקרי ערך, השייכים לאנשים פרטיים, וכן בבתים פרטיים, שרבים מהם מושכרים לאורחים מחוץ לערים השונות.

המשטרה מבקשת ערנות הציבור הרחב, למקרים בהם מגיעים זרים הביתה, או בעלי מלאכה, כגון משלוחים וכדומה, שלא להכניסם לבית, כי רבים מהם מתחזים ואף לוקחים מכל הבא ליד.

כמו כן קוראת המשטרה לגלות אחריות למפתחות הבית, שלא יונחו במקומות פתוחים כפי שיש שנוהגים בטעות. גורמים חשודים יודעים למצוא את מקומות המסתור האפשריים של מפתחות הבתים, בחצרות או חדרי מדרגות והנזק הוא גדול.

כמו כן, ישנם המשאירים את הדלת פתוחה, ללא נעילה, כך הגנבים פותחים בשקט את הדלת וגונבים מהבית את החפצים הראשונים המזדמנים להם. או נוטלים עמם את מפתחות הבית בכדי לפרוץ לאחר מכן.

אזהרת הבטיחות כוללת הקפדה למניעת דיווח מיותר לאנשים זרים על עזיבת בית לתקופה מסוימת. כך שמי שאינו צריך לדעת על כך, מוטב שלא יבוא לידיעתו, עקב מקרים בהם המידע המסווג עבר למקורות לא רצויים, והביאו לנזקים ברכוש ולעגמת נפש רבה.

המשטרה מעודדת את השכונות שנטלו יוזמה לבצע סיורים בכל שעות היממה, הוכח שבשכונות אלו שבהם ישנו סיור תמידי יורדה כמות ההתפרצות בצורה משמעותית. עוד מדגישה המשטרה כי באופן כללי, דירה ללא סורג הינה פירצה הקוראת לגנב ויש לתת ע"כ את הדעת.

לכל מקרה של חשד לגניבה, פעילות מעוררת חשד או דיווח על גניבה מכל סוג שהוא לא להסס יש להתקשר 100 למשטרה מכל טלפון.

בעת דיווח משטרה על גניבה, רצוי שתתנו פרטים של שכנים שיש להם מצלמה שמשקיפה על האזור שתוכל לסייע למשטרה לאתר את הגנב.
גניבה חרדים שכונה אורחים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד