כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעת ששיחקה בגינה מתחת לבית

אמה של בת ה-6 שנפגעה מירי: "אני ממש בפחדים. יכולתי לאבד אותה"

בצה"ל טוענים שפציעת הילדה בת השש בתל ציון בצהריי השבת מקורה בירי תועה, אולם לאם ולבתה הפצועה זה ממש לא משנה. האם משחזרת את רגעי הפאניקה שאחזו בה עת גילתה את בתה מדממת: "קורה הרבה פעמים שמוציאים כדורים על הרצפה. זה לא ייתכן שהמשטרה והצבא לא מטפלים בזה, זה גורם לתחושה של חוסר ביטחון. אני ממש בפחדים. יכולתי לאבד את ברכה"

אמה של בת ה-6 שנפגעה מירי: "אני ממש בפחדים. יכולתי לאבד אותה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הירי התועה בבנימין: ברכי בת ה-6 תושבת שכונת תל ציון בכוכב יעקב, הסמוכה לכפר עקב שבגזרת רמאללה, נפצעה באורח קל בשבת אחר הצהריים בזמן ששיחקה בגינת ביתה מירי תועה, כהגדרת צה"ל.

אמה יעלי שחזרה בראיון ל-N12 את הרגעים הדרמטיים שבהם גילתה בבתה הקטנה שני חורים בגופה והבינה כי נפגעה מקליע. "הרמתי לה את השמלה וראיתי חור ברגל - אחותה הייתה בהלם ולא ידעה להגיד מה קרה לה ככה פתאום", אמרה. 

ביישוב החרדי: ילדה שיחקה בחצר ונפצעה מירי תועה

האם מספרת: "הייתי בבית כמו כל שבת. יש לי שלושה ילדים, חברות של הילדה האמצעית, בת 8, באו לקרוא לה לגינה והיא הלכה איתן. זמן קצר לאחר מכן לבת הקטנה בדיוק נפלה שן ראשונה והיא רצתה ללכת להראות לאחותה הגדולה ואישרתי לה לצאת לגינה שאני רואה ממרפסת ביתי. פתאום אני רואה את הבת הגדולה נכנסת בבכי בעודה סוחבת את הקטנה ברכה כשהיא מדממת".

אילוסטרציה. (ארכיון 'בחדרי חרדים')

יעל משחזרת כי ברגעים הראשונים לא הבינה מה ארע לבתה הקטנה ומי ששיחקו בחוץ יחד עם בנותיה ידעו רק להגיד שהם שמעו בום וראו אותה מתעלפת. "הרמנו לה את השמלה וראינו שיש לה חור ברגל. צעקתי 'מה קרה, מה קרה' והם אמרו שהן לא יודעות ולא ראו כלום, רק שמעו בום והיא נפלה על הרצפה והתעלפה. חשבתי שמישהו הרביץ לה, לא דמיינתי שזה מה שקרה. המשכתי להרים לה את הבגדים וראיתי עוד חור פתאום בגוף שלה".

ביישוב החרדי: ילדה שיחקה בחצר ונפצעה מירי תועה

האם רצה החוצה לבקש עזרה מעוברי אורח ואחד מהם הציג עצמו כחובש ונכנס לעזור. הוא אבחן מיד כי מדובר בפגיעת ירי והחל לטפל בילדה. הקליע עצמו שנכנס ויצא נמצא מאוחר יותר סמוך למקום האירוע. על הרגשות ביום שאחרי האירוע החריג אמרה יעל ל-N12: "הבת שלי מרגישה ברוך השם יותר טוב. היא מספרת שהיא שמעה בום ומשהו שנכנס לה לבטן. היא מאוד מפחדת, היא לא יודעת להסביר מה קרה לה, כי היא חוותה סוג של ניתוק".

לסיכום אמרה האם כי "זה ממש לא הגיוני שיורים בכוונה לכיוון של היישוב: קורה הרבה פעמים שמוצאים כדורים על הרצפה. זה לא ייתכן שהמשטרה והצבא לא מטפלים בזה, זה גורם לתחושה של חוסר ביטחון. הילדה שלי לא רוצה לצאת יותר לגינה, אני ממש בפחדים. יכולתי לאבד את ברכה. תוך שנייה הכל קרה. זה משהו שחייב לטפל פה זה נורא מלחיץ. אני מרגישה חוסר ביטחון. איך נצא עכשיו לגינה? אני חושבת שהיה פה נס גדול שהבית שלי חיה. זה ירייה שיכלה לפגוע במקום אחר".

כדור תועה תל ציון כוכב יעקב ילדה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד