ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"מערכת לשיתוף מידע"

בכיר בצבא ארה"ב: "נגביר את הפעילות נגד המיליציות האיראניות"

בצבא ארה"ב הזהירו את איראן: "אל תנסו אותנו - נפעל ללא קשר להסכם הגרעין" גורם מדיני בכיר על ברית ההגנה במזרח התיכון נגד איראן: "חלקים כבר מוטמעים באזור - לא רואה את זה קורה באופן רשמי"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: U.S. Navy

בכיר בצבא ארצות הברית אמר אתמול (ראשון) כי מדינתו תגביר את המבצעים נגד הפעילות העוינת של איראן - ללא קשר להסכם הגרעין, כך דווח עמיחי שטיין בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'. 

אלקסוס גרינקוויץ', בכיר בפיקוד מרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM), שחולש על המזרח התיכון הזהיר אמש בשיחה את איראן: אל תנסו אותנו - מטרתנו היא להרתיע את איראן. גרינקוויץ התייחס לנסיונות לבנות את הברית האיזורית נגד איראן וכינה אותה "לא נאט"ו אלא מערכת לשיתוף מידע".

אמש התייחס גורם מדיני בכיר לברית ההגנה ואמר כי "חלקים מהארכיטקטורה הזאת כבר מוטמעים בתוך האזור, ביכולות שלנו לשתף פעולה מול האיומים" אבל הדגיש כי "אני לא רואה את זה קורה באופן רשמי ופומבי ומדינת המפתח היא כמובן סעודיה, וסעודיה זהירה מאוד בהתקדמות שלה".

בסוף השבוע האחרון התייחס גורם ביטחוני בכיר כי אחד הנושאים המרכזיים בפגישה של גנץ עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'יייק סאליבן היה ליצור אופציה צבאית אמינה וחזקה מול איראן, ישראלית לצד אמריקנית.

הגורם אמר כי גנץ אמר למקבילו שבכל מקרה, בין אם ייחתם הסכם ובין אם לא, ישראל נמצאת בתהליך של בניית הכוח שיאפשר לה חופש פעולה מלא. בישראל מצפים שגם האמריקנים יבנו כוח לפעולה צבאית מול איראן, דבר שהיה יכול להוות מנוף לחץ לקראת חתימה על הסכם חדש. הגורם אמר כי קיבל "רמזים אמינים בתחום הזה", אך סרב לנקוב במסרים שישראל קיבלה מהאמריקנים.

איראן הסכם הסכם גרעין ארה''ב איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד