י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאמר מערכת חריף

הביטאון הליטאי: הדרך להקמת הממשלה עוברת בתמיכת "מרעין בישין"

עיתון יתד נאמן ביטאון סיעת דגל התורה, תוקף הבוקר במאמר מערכת חריף במיוחד את מפלגות השמאל, המרכז ואת מה שנשאר מימינה. "חבורת שונאי המדינה". על מתן כהנא "תומך באירוח אנטישמי בראש העין"

הביטאון הליטאי: הדרך להקמת הממשלה עוברת בתמיכת "מרעין בישין"
עיתון יתד נאמן הבוקר צילום: בחדרי חרדיםן

במאמר מערכת של העיתון יתד נאמן, השופר של סיעת דגל התורה, כותב יצחק רוט על המהפך שעשו חלק מחברי הכנסת מהימין, ועל כך שתומכי טרור עדיפים אצלם מלשבת עם איתמר בן גביר.

‏בין עופר כסיף לבן גביר. ‏זה כבר כמעט "רשמי". מה שנלחש בחדרי חדרים ובתעמולה ‏פוליטית, הופך להיות חלק מהמדיניות. לפיד, גנץ, סער, שלא לדבר ‏על ליברמן ומיכאלי וגלאון, מסכימים כי אם הדרך לממשלת שמאל ‏תעבור דרך הרשימה המשותפת, הם יסתמכו עליה בדרכם להקמת ‏קואליציה. על פי נתוני הסקרים הנוכחיים, לא תהיה להם כל אפשרות ‏להקים ממשלה בלי המשותפת. גם אם גוש הימין לא ישיג את 60 ‏המנדטים הדרושים, הרי לגוש השמאל אין יותר מ-52 מנדטים וגם זה ‏ביום טוב במיוחד. גם אם יצרפו את עבאס לרשימה, בהנחה שהוא ‏יעבור את אחוז החסימה, עדיין אין להם 61 מנדטים.

הדרך להקמת ‏ממשלה עוברת בתמיכת אחמד טיבי, עופר כסיף ושאר ה"מרעין ‏בישין" של המשותפת, והיום ידוע שממשלת השמאל לא תירתע ‏מלצרף את חבורת שונאי המדינה, שונאי הצבא, שונאי כל הסמלים ‏הממלכתיים, ובלבד שיוכלו להקים את ממשלת "רק-לא-נתניהו".

‏בישיבת סיעת "יש עתיד" ביום חמישי, לפיד נשאל לגבי הקמת ‏ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת והשיב כי הדבר נמנע עד כה ‏פשוט מכיוון ש"המשותפת לא רוצה להיות בממשלה". יחד עם זאת ‏לפיד הותיר פתח עתידי למהלך כזה, כאשר הוסיף: "אני אומר שוב - דברו אתנו אחרי הבחירות". הצביעות של החבורה הזאת, אינה יודעת ‏מעצורים. מול חברי המשותפת, כולם אנטי-ציוניים בעליל, תומכי ‏החמאס והג'יהאד האיסלמי, רובם מעודדי רוצחי יהודים, ניצבת ‏מפלגתם של סמוטריץ' ובן-גביר, שחתמו על הליכה משותפת. המחשבה שתוקם ממשלת ימין בה הם יהיו חברים, מעוררת חלחלה ‏בשמאל, שיצא למתקפה פרועה נגד האיחוד בין השניים וכמובן נגד ‏נתניהו שמתכונן לצרף אותם לממשלתו, אם יקים אותה.

השניים הללו, ‏במיוחד בן-גביר, רחוקים מלהיות "כוס התה" שלנו. השקפותיהם ‏הלאומניות הן בניגוד מוחלט לדרך אותה היתוו לנו רבותינו. אבל לא ‏בדידן אנו עוסקים כי אם במחנה השמאל, בו כלולים כיום אנשים שאי-‏פעם הכריזו על עצמם כאנשי ימין, המוכנים באופן מוצהר לחבור ‏לתומכי המחבלים הללו, תוך שהם מגנים בכל פה כל מחשבה על ‏ממשלה שתישען על תומכי יהודים בסגנון סמוטריץ' ובן-גביר.

‏כך מתן כהנא, מי שהיה אחד הסממנים הימניים של הממשלה ‏היוצאת ומצא לו "בית מחסה" אצל גנץ ואייזנקוט, אינו מסתייג ‏מממשלת שמאל שתקום. כאשר הוא נשאל האם הוא רואה בחיוב את ‏הזמנת מכחיש השואה מרמאללה לביתו של ראש מפלגתו גנץ, הוא ‏השיב שאין הוא רואה בכך כל בעיה ואם גנץ חושב שפגישה ידידותית ‏כזאת בביתו בראש העין טובה לאינטרסים הביטחוניים, אין בעיה ‏לארח בבית גם אנטישמי מסוגו של יו"ר הרשות הפלשתינית, כך השלים כהנא את המהפך ההשקפתי, ומאיש ימין מובהק הפך את עורו לתומך מחנה השמאל הקיצוני. זו רק עדות לכך, שאין לחבורה ‏הזאת באמת השקפת עולם אמיתית.

כדי להגיע לשלטון, הם יהיו ‏מוכנים לרמוס כל הצהרה שהצהירו בעבר, כל השקפת עולם ‏שהנחתה אותם בימים עברו. אין קו אדום. אין מעצורים. ‏מי שהתווה את הדרך הזאת, היה האיש הנושא עדיין בתואר "ראש ‏הממשלה החליפי" ומן הסתם מקבל גם משכורת בהתאם, שהיה זה ‏שפרץ את הגדר כאשר חתם על הסכם עם רשימת האחים המוסלמים, ‏צירף אותה לקואליציה ונשען עליה כל הדרך לכס ראשות הממשלה. ‏

האיש מרעננה שהצהיר מעל כל במה ותחת כל עץ רענן - ואף חתם על מסמך קבל-עם ועולם - כי לעולם לא יסתמך על עבאס וחבורתו כמו ‏גם שלעולם לא יסכים לכהן בממשלה תחת לפיד, הוא זה שהפך את ‏הצהרות ערב הבחירות לחוכא ואיטלולא, ואת האג'נדה המפלגתית ‏לחסרת משמעות. לאחר צירוף רע"מ לקואליציה, הרי מעבאס ועד ‏לאיימן עודה, הדרך קצרה. אם חבורת רע"מ יכולה להיות חלק ‏מהקואליציה, אין כל סיבה בעולם שהרשימה המשותפת, או מה ‏שיישאר ממנה לאחר הפיצולים והפילוגים, ראויה לבוא בקהל ‏ולהוות חלק מקואליציית השמאל. בן-גביר בחוץ, עופר כסיף בפנים. ‏כך זה נראה כאשר השנאה לנתניהו אינה יודעת מעצורים, כמו גם ‏תאוות השלטון והשררה.

יתד נאמן יתד נאמן תוקף מאמר מערכת איתמר בן גביר עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד