כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

רעולי פנים יידו אבנים על יהודים בהר הבית

כוח משטרה פרץ לרחבת הר הבית בעקבות יידויי אבנים אל עבר מבקרים יהודים • המשטרה עצרה עשרות אוטובוסים עם מתפללים בדרך לירושלים מחשש למהומות

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90

בעקבות יידוי אבנים של מוסלמים על מבקרים יהודים בהר הבית, פרצה משטרת ישראל אל הר הבית והחלה בפיזור הפורעים, חלקם רעולי פנים, שברחו אל המסגדים.

כוחות המשטרה היו ערוכים לקראת התפרעויות, בעקבות מידע מודיעיני על היערכות של פורעים לביצוע מהומות. ברגע בו החלו ההתפרעויות ויידוי האבנים פרצו הכוחות למתחם ההר.

במקביל עצרה המשטרה כמה עשרות אוטובוסים שהיו בדרכם לירושלים, בהם מתפללים ערבים שהתכוונו להגיע להר הבית. כוחות המשטרה השיבו אותם ליישוביהם, בשל החשש מפני המשך הפרות הסדר.

הפרובוקציה הבוקר מהווה המשך ישיר לפעילות הרציפה של מוסלמים בהר נגד ביקורי יהודים במקום.

הבוקר עלה להר הבית שר השיכון, אורי אריאל, הנוהג לעלות להר בקביעות: ״הר הבית המקום הקדוש ביותר לעם היהודי חייב להיות פתוח לתפילה בכל שעה ולכל יהודי. אני מתכוון להמשיך ולעלות ולחזק את הריבונות של מדינת ישראל במקום. זה שלנו וזה לא ניתן בכלל לויכוח ולמו״מ״.

אתמול נעצר ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' ראאד סלאח', בעקבות קריאותיו למוסלמים מרחבי הארץ להגיע להר הבית ולמנוע את ביקורי היהודים המתוכננים להתבצע במקום בתקופת חגי היהודים.
הר הבית מבקרים משטרה אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד