כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סרבו פעמיים

בן 6 מעזה מת ממחלה לאחר שהטיפול בישראל לא אושר

בן 6, תושב רפיח, מת בשבוע שעבר לאחר שישראל לא אישרה פעמיים את כניסתו לטיפול רפואי. כשהיה בן 3 התגלה אצלו ניוון בתאי העצבים במוח – בעיה קשה שמשפיעה על התפקוד של הגוף. הסבא: "הוא לא היווה סיכון לאף אחד"

בן 6 מעזה מת ממחלה לאחר שהטיפול בישראל לא אושר
פארוק אבו נג'א צילום: כאן חדשות

פארוק אבו נג'א, ילד בן 6 תושב רפיח שסבל ממחלה קשה, מת בשבוע שעבר לאחר שישראל לא אישרה את כניסתו לטיפול רפואי פעמיים. כשהיה בן 3 התגלה אצלו ניוון בתאי העצבים במוח – בעיה קשה שמשפיעה על התפקוד של הגוף. הוא יצא ונכנס מבתי חולים ברצועת עזה במשך כמה שנים. כך דיווחה נורית יוחנן ב'כאן חדשות'.

בראשית השנה הצליחה משפחתו להשיג לו תור לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם – לאחר שהושגה הסכמה מארגון צדקה נוצרי לממן את הטיפול. ישראל לא נענתה לבקשה ומועד הטיפול עבר. בתחילת חודש אוגוסט נקבע תור נוסף וגם במקרה הזה המועד עבר וישראל לא החזירה תשובה, שבועיים אחר כך הילד נפטר.

סבו של הילד, איסמאעיל, אמר לכאן חדשות: "הילד הזה היה בן יחיד לאימו (יש לו עוד אחות אחת בחיים ואחות שסבלה מאותה מחלה ונפטרה לפני כמה שנים, נ"י), צריך לאפשר לחולים לקבל טיפול ולא לעכב אותם. הם ילדים שלא מהווים סכנה לאף אחד".

בחודשים האחרונים ארגונים המסייעים לפלסטינים מעזה להגיש בקשות יציאה מהרצועה לישראל מדווחים כי מנהלת התיאום והקישור בעזה לא עונה לפניותיהם. גם במקרה של פנייה ישירה על ידי עורכי דין המסייעים לתושבים. לפי דברי הארגונים, הדבר גורם לעיכובים ארוכים עוד יותר במענה לבקשה.

טרם נמסרה תגובה לכאן חדשות ממתאם פעולות הממשלה בשטחים.

רפיח עזה ילד חולה מחלה קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד