ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"טרגדיה קשה"

שנה לאסון הקשה: משפחת גיאת בקריסה טוטאלית

המורה האהובה חנה גיאת ע"ה, נפטרה לפני שנה, והותירה ארבעה יתומים לא נשואים, נוסף לשלושה שהתחתנו בחייה • אחת הבנות כבר התחתנה ובבית נותרו עוד שתי בנות ובחור ישיבה • "אחת הטרגדיות הקשות ביותר"

שנה לאסון הקשה: משפחת גיאת בקריסה טוטאלית
משפחת גיאת בימי האבל צילום: באדיבות המצלם

עד לפני שבע שנים, היתה משפחת גיאת אחת המשפחות המכובדות והמאושרות בבני ברק. האב תלמיד חכם אמתי, ירא שמים ועובד ה' מנעוריו, האם מורה בסמינר 'אור החיים' המפורסם, והילדים זרע ברך ה', כשתילי זיתים סביב שולחן ההורים.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן העזרה והסיוע ליתומי הגב' חנה גיאת ע"ה>>>

כשהגב' חנה גיאת החלה להרגיש שהיא נחלשת, הם חשבו שזאת שפעת חולפת. אבל החולשה התגברה, וגם הכאבים, מה שהוביל לבדיקות מקיפות שגילו את הסוד הנורא: 'המחלה הידועה' מקננת בגופה של המורה.
החלו טיפולים והרופאים היו מלאי תקווה. "אפשר לחיות עם זה הרבה מאוד שנים", הם אמרו, "זה לא משהו שנוטה להחמיר...".

אבל במקרה שלה, זה החמיר, ועוד איך. בתקופה הראשונה היא אכן יכלה למחלה, אבל אחרי תקופה התברר שהגרורות התפשטו והגיעו עד למוח.
ניתוח ראש מסובך הביא להסרת הגידול, אבל השאיר את חנה ע"ה, עם פגיעה מוחית קלה מאוד, שפגעה ביכולת הדיבור שלה.

מאחר והיא עבדה כמורה לדקדוק, הפגיעה הזאת הפכה אותה לנכה. היא כבר לא יכולה לעבוד. בהנהלת הסמינר ראו בצערה, וסידרו לה תפקיד חלופי, הספרנית בספרייה של הסמינר.

זה החזיק מעמד לתקופה מסוימת, אבל אז שוב התגברה המחלה, והיכולות הפיזיות שלה הלכו והידרדרו עד שהיא הפכה סיעודית, והמשפחה שלא יכלה לממן החזקת עובדת צמודה, נאלצה להעביר אותה לאשפוז בבית אבות סיעודי, למרות גילה הצעיר.

לפני שנה, הגיעה סאת הייסורים של הגב' חנה גיאת לקיצה. ביום ו' לחודש אלול, כשהיא בת 52 בלבד, מלאת כאב ולמודת ייסורים, נפטרה חנה לבית עולמה, והותירה אחריה בעל שבור ורצוץ, ושבעה ילדים שנותרו מיותמים.
שלושה מילדיה כבר היו נשואים. אחת מהם התחתנה ממש חודשים ספורים לפני פטירתה של האם.

בבית נותרו ארבעה ילדים לא נשואים, ומאז כבר התחתנה אחת הבנות.

עכשיו נשארו בבית שלושה ילדים לא נשואים, שתי בנות שכבר הגיעו לפרקן ועוד בן שלומד בישיבה. המשפחה מתמודדת עם חובות כבדים שנצברו בשנות המחלה הנוראות, ועם כאב גדול על אובדנה של האם.
עסקני הצדקה המעורבים בנושא אומרים שמדובר באחת הטרגדיות הקשות שהם ידעו, כשמשפחה שמחה ומאושרת הפכה את כל סדר החיים שלה ביום בהיר, והחלה לטפל באם החולה שמצבה התדרדר לעיני ילדיה, עד שהשיבה נשמתה לבוראה.

הם זקוקים לעזרה, ואין להם למי לפנות, אלא ללב הרחום והחנון של עם ישראל, שבוודאי לא ינטשו אותם ויעזרו להם, איש איש כפי יכולתו.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן העזרה והסיוע ליתומי הגב' חנה גיאת ע"ה>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד