ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סערת המסמכים

מומחה מיוחד יעבור על החומר המסווג שנלקח מטראמפ

מומחה ימסור לבית המשפט בארה"ב חוות דעת שתקבע האם החזקת המסמכים בביתו של הנשיא לשעבר טראמפ, סיכנה את הבטחון הלאומי והיוותה הפרה של החוק. המומחה יציג חוות דעת לבית המשפט, ונראה כי תהיה לה השפעה רבה על ההחלטה כיצד לנהל את הפרשה בשלב הבא

מומחה מיוחד יעבור על החומר המסווג שנלקח מטראמפ
אחסון מסמכים צילום: freepik

השופטת הפדראלית המטפלת בפרשת הפלישה של ה-FBI לביתו של הנשיא טראמפ באחוזת מאר-א-לגו שבפלורידה, הודיעה למשרד המשפטים האמריקאי, כי בכוונתה למנות מומחה מיוחד שיעבור על המסמכים שנמצאו בבית טראמפ, ויבדוק אם מדובר במסמכים שהחזקתם מהווה עבירה פלילית, או פוגעת בבטחון המדינה.

המומחה יציג חוות דעת לבית המשפט, ונראה כי תהיה לה השפעה רבה על ההחלטה כיצד לנהל את הפרשה בשלב הבא. העובדה שמדובר באירוע חסר תקדים במסגרתו מתנהלת חקירה אקטיבית ופולשנית כל כך נגד נשיא לשעבר, שלא מסתיר את כוונותיו להתמודד בשנית על התפקיד, מסעירה את ארה"ב כבר מספר שבועות, ואינה יורדת מסדר היום.

ביום שישי פרסמה הבולשת הפדראלית את התצהיר שהגישה לבית המשפט לפני שקיבלה את האישור לפרוץ לביתו של הנשיא לשעבר. בתצהיר שרובו הושחר מטעמי צנזורה, נטען כי בארגזי המסמכים שהחזיר טראמפ בפעם הקודמת, לאחר חודשים של גרירת רגליים, התגלו כ-25 מסמכים מסווגים מאוד, כולל מסמכים שהכילו שמות ופרטי זיהוי של אנשי קשר בטחוניים, דבר שסיכן את חייהם ואת הבטחון הלאומי האמריקאי.

בעקבות הפשיטה על בית הנשיא לשעבר, התעורר זעם רב בקרב תומכי טראמפ, וכמה מבכירי הפוליטיקאים הרפובליקאים יצאו להגנתו וטענו כי הרשויות מנהלות נגדו 'ציד מכשפות', במטרה להשחיר אותו ולהפליל אותו בכל מחיר.

לאחר ימים של זעם בלתי פוסק כלפי משרד המשפטים והבולשת, הורתה הנהלת הבולשת הפדראלית לסוכנים שלה, להסתיר את תגי הזיהוי שלהם כשהם יוצאים מהמטות הרשמיים של הבולשת, וזאת מחשש שיהפכו יעד למתקפות זעם של אזרחים תומכי טראמפ. התובע הכללי של ארה"ב, שר המשפטים מריק גרלנד טען שאחרי שיפרסם את התצהיר שהוגש בפני בית המשפט, הציבור יבין עד כמה החשדות נגד הנשיא לשעבר חמורים, ומדוע לא היה מנוס אלא לנקוט בצעד החריג. בפועל, לא נראה שפרסום התצהיר הביא לשינוי בעמדתם של תומכי טראמפ המתנגדים בכל תוקף לניהול ההליכים המשפטיים כנגדו, וסבורים שהם מבוצעים מטעמים של רדיפה פוליטית.

דונלד טראמפ מסמכים מסווגים חוקרי FBI פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד