ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חשש במערב

שוב: טילים רוסיים פגעו בקרבת תחנת הכח הגרעינית בזפוריז'ה

כלי התקשורת באוקראינה דיווחו אתמול כי מספר טילים רוסיים פגעו אתמול במתחם לתיקון מסוקים, השוכן בצמוד לתחנת הכח הגרעינית בזפוריז'ה. מדובר באזור שנמצא תחת שליטתה של רוסיה מאז נכבש בתחילת המלחמה באוקראינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

רוסיה חידשה בסוף השבוע את החיבור של תחנת הכח הגרעינית לרשת החשמל האוקראינית, לאחר שבמשך מספר ימים נותקה הזרמת החשמל מהכור לאוקראינה. האוקראינים טענו קודם לכן שניתוק תחנת הכח מרשת החשמל מסוכנת מאוד, משום שהיא גורמת לכך שבמקרה של תקלה במערכת הקירור של הכורים, לא תהיה אספקת חשמל חיצונית לצורך הפעלתה מחדש, מה שעלול להביא להתכת הכורים ולאסון גרעיני רחב היקף.

עם זאת, האיום המרכזי על תחנת הכח הוא במתקפות הרוסיות שמתבצעות באופן תדיר על יעדים סמוכים מאוד לתחנת הכח, כשהמטרה היא להפעיל לחץ על אוקראינה ולגרום לה לחשוש מפני אסון גרעיני נרחב, כאמצעי לחץ וסחטנות שמטרתו להחליש את המאמץ האוקראיני לשחרור מחוז חרסון.

ברוסיה טוענים מנגד כי מי שיורה את הטילים והרקטות על תחנת הכח, אלו דווקא האוקראינים עצמם, שעושים זאת כפרובוקציה שמטרתה לאיים להשחיר את פניה של רוסיה ולהציג את אוקראינה כמדינה נרדפת, שלא בצדק.

בשבוע שעבר אמרו גורמים רוסיים כי הם פועלים לאפשר כניסה של פקחי סבא"א לתחנת הכח הגרעינית בהקדם. עם זאת, לעת עתה לא ידוע על כך שביקור של פקחים עומד להתבצע בקרוב, למרות שבסבא"א הצהירו שהפקחים צריכים להיכנס בהקדם על מנת לוודא שרמת הבטיחות הנדרשת בתחנת הכח, אכן נשמרת.

מלחמת אוקראינה רוסיה כור גרעיני שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד