ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בראשות גדולי ישראל

תיעוד: ב'בית מתתיהו' ירו את אבן הפינה

מעמד הנחת אבן הפינה לאגף חדש בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק בהשתתפותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וגדולי ישראל. המעמד נערך לאחר שיעור פתיחה של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר. סיקור ותיעוד 

תיעוד: ב'בית מתתיהו' ירו את אבן הפינה
הנחת אבן הפינה לבית מתתיהו צילום: דוד קשת

עם תחילתו של זמן אלול, ערכו בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק מעמד הנחת אבן הפינה למבנה חדש שנבנה בימים אלה בצמוד למבנה הקיים ע"מ שיוכלו להרחיב את בניין הישיבה.

כזכור, לאור גידולה העצום של הישיבה שהכריח את הרחבת בניין הישבה יצאו בוגרי הישבה לפני כשלוש שנים לקמפיין גיוס המונים שזכה להיענות חסרת תקדים עם כמות תורמים עצומה, כשלושים אלף איש לקחו חלק בהצלחת הפרויקט.

ואכן, מאז עמלו רבות בישיבה על קידום תוכניות הבניה אישורם בעירייה והכנת מקומות חלופיים בכדי שיוכלו להתחיל בבניה, ובחודשים האחרונים נערכו עבודות חפירה דיפון ויסודות. כעת כשהחלה הבניה של הבניין עצמו ביקש ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר לערוך מעמד הנחת אבן הפינה מתוך הודאה עצומה לבורא עולם שהביאו עד הלום ועל הסיעתא דשימיא הרבה שהישיבה זוכה לה.

מיד לאחר שיעור הפתיחה של זמן אלול, ירדו המוני הבחורים יחד עם ראש הישיבה ורבני הישיבה ובראשם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי דוב לנדו והגאון רבי משה הלל הירש שטרחו והגיעו לכבודו של המעמד.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אמר בדבריו: ש"בית גדול" זה בית שמגדלים בו תורה ותפילה וכעת בונים במקום קדוש שהיה דירתו של מרנן ה'חזון איש' ומרן הסטייפלער זצ"ל בית שיגדלו בו תורה ותפילה ודאי שהוא יהיה בית גדול.

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר גולל את ההיסטוריה של הקמת הישיבה ואת חזונו של מרן הסטייפלער שכבר בפתיחת הישיבה אמר שעוד יצטרכו לבנות ולהרחיב את בניין הישיבה. פרקי תהילים לצלחת הבניה נאמרו ע"י הגאון רב ישראל מאיר מן מרבני הישיבה, לאחר מכן בשירה וזמרה יצקו הרבנים את אחד מיסודות הבניין בעלותם על נס את עבודתם הרבה של הרב שמואל קיסטר ואיתו וועד הבוגרים שעמלו כל העת ודואג שבניית הבניין תצא על הצד הטוב ביותר.

עוד נכחו באירוע: חה"כ אורי מקלב, יעקב אשר, ראש העי אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא. 

 

בית מתתיהו הנחת אבן הפינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד