כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
המשפחה שנמחקה, והמתמידים שטבעו בים

בין הזמנים השחור: האסונות הקשים שהיכו בהלם את היהדות החרדית

אסונות בין הזמנים אב תשפ"ב: הרב דייטש נהרג בירמיהו, בנות משפחת גלושטיין נהרגו בשמגר, הילד בן ה-4 נחנק באורח טראגי, משגיח הישיבה נפטר פתאומי בצרפת, הבחור מוטי שלזינגר ז"ל טבע בטבריה והבחור שמעון מאיר דרשן ז"ל טבע בנתניה, הפעוטות שטבעו בצפת ובמיצד

בין הזמנים השחור: האסונות הקשים שהיכו בהלם את היהדות החרדית
האסונות בבין הזמנים תשפ"ב צילום: באדיבות המצלם

האסונות הקשים והנוראיים שהתרחשו בבין הזמנים של חודש מנחם אב תשפ"ב בלתי נתפסים בשכל אנוש, משפחות רבות שיכלו את יקיריהן, בהם אסונות של טביעות במים ותאונות קשות היו חלק מבין הזמנים האחרון והקשה.

חיזוק גדול נרשם עם תחילת זמן אלול בהיכלי הישיבות הקדושות, לאחר הפסקה של לימוד תורה בימי בין הזמנים.

עם תחילת חודש אלול וסיום ימי בין הזמנים מגיש 'בחדרי חרדים' סיכום דומע מהאסונות הקשים שטלטלו את כולנו בתקווה לתכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה.

בתחילת בין הזמנים התרחש אסון קשה, עת נהרג הרה"ח ר' פנחס נפתלי דייטש ז"ל, מיקירי וחשובי חסידי בעלזא שנדרס למוות ע"י אוטובוס שאיבד שליטה ונכנס ברכב שנסע ברחוב ירמיהו בירושלים. הרב דייטש היה בדרכו חזרה מקניות בצרכניית 'שערי רווחה' הסמוכה למקום התאונה. במקום גם ניצלו חסידי בעלזא שהיו ברכבים סמוכים ובנס לא קרה להם כלום.  

יומיים לאחר מכן בערבו של יום חמישי, אסון נורא, בנות משפחת גלושטיין ע"ה, האם שושנה רייזל ע"ה, הבנות חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים נהרגו בתאונת אוטובוס של אגד קו 402 שהדרדר ברחוב שמגר בירושלים ליד קניון רב שפע לתוך תחנת אוטובוס.

מיטותיהן הוצבו זו לצד זו בבית הלוויות הירושלמי, מרחק מטרים ספורים ממקום התאונה המחרידה שקטלה את חייהן, בעת שעמדו על המדרכה ואוטובוס שהדרדר קיפח וגדע את פתיל חייהם הקצרים.

המשפחה מוכרת בציבור החרדי, הן באופקים והן בשאר ערי הארץ, משפחות ארנפרוינד מצד האמא, וגלושטיין מצד האבא. הסבא הגר"י גלושטיין, משמש כאחד מראשי ישיבת מיר. הבעל והאב, הגאון רבי דב גלושטיין ראש כולל 'נחלת משה' באופקים הספיד בלוויה באמונה ובגבורה והצדיק עליו את הדין.

יומיים לאחר מכן  ילד בן 4 בלבד, נחנק באורח טראגי בביתו בשכונת רמות בירושלים, הוא נפטר בבית החולים והפגנות סוערות נערכו בכמה מוקדים ברחבי הארץ בעקבות החלטת בית המשפט לנתח את הגופה. לבסוף הושג ניצחון בבג"ץ שהורה לוותר על נתיחה כדרישת המשפחה.

משגיח ישיבת "מאור התורה" בירושלים הגאון הצדיק רבי פנחס חיים אלגרבלי זצ"ל, נפטר באמצע הנופש בצרפת לאחר שלקה באירוע מוחי. בני הישיבה ששהו בקעמפ במירון קיבלו את הבשורה בהלם. בחורים מהישיבה מספרים כי הוא היה דמות חשובה בישיבה ומדובר באבדה גדולה לישיבה ולעולם התורה הספרדי. ארונו הגיע לקבורה בארץ הקודש לאחר מספר ימים.

ביום רביעי, כ' אב, טבע הבחור החשוב מרדכי שלזינגר ז"ל, בן 18 וחצי בלבד מבני ברק, בחוף הנפרד בטבריה מול ציונו של התנא רבי מאיר בעל הנס. מרדכי ז"ל הוא בנו של יבלחט"א הרה"ג רבי יחזקאל חיים שלזינגר, משגיח בישיבת 'באר התלמוד' אלעד ומבחירי ישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון בשכונת בית וגן בירושלים.

ביום חמישי האחרון נפטר הפעוט יונתן דויטש ז"ל, בן שנה וחצי, שנפטר יממה לאחר שטבע בבריכה בצימר בצפת. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים זיו לאחר מאמצי החייאה של כוחות ההצלה כשהרופאים מנסים להציל את חייו, הוריו לא איבדו תקווה והרבנים הוסיפו לו את השם 'חיים' כסגולה לרפואה, רבים העתירו בתפילה לרפואתו של הילד חיים יונתן בן מרים והוא שרד עוד יממה, אך לאחר מאמצים הוא נפטר לבית עולמו. יונתן ז"ל הוא בנו של יבלחט"א הרב יהושע זאב (שוקי) דויטש, חבר מועצת קרית יערים טלז סטון מ'דגל התורה'.

יומיים לאחר מכן ביום ראשון נפטר הפעוט יוסף חננאל לב ז"ל, כבן השנתיים, שטבע ביום חמישי בבריכה פרטית ביישוב מיצד שבמועצה אזורית גוש עציון. הוא פונה במסוק לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים במצב אנוש, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. רבים התפללו לרפואתו של יוסף חננאל בן שרה דינה, אך למגינת לב נגזרה הגזירה הוא השיב את נשמתו ליוצרה. יוסף חננאל לב ז"ל, בנו של יבלחט"א הרב יונתן לב, תושב מיצד, ומחשובי בוגרי ישיבת 'נתיבות חכמה' - וולפסון.

עם סיום בין הזמנים ותחילת זמן אלול, הלך לעולמו הבחור החשוב שמעון מאיר דרשן ז"ל מבני ברק, תלמיד ישיבת 'כנסת יצחק' במודיעין עילית שטבע שבועיים קודם לכן בחוף החרדי בנתניה והוא בן 19 בלבד.

ביום שני י"ח אב לעת ערב הוא טבע סמוך לחוף הנפרד בנתניה ונמשה מהמים כשהוא ללא הכרה. צוותי מד"א ואיחוד הצלה ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות כשבסופן הוא פונה במצב אנוש לבית החולים לניאדו בקרית צאנז בעיר. רבים התפללו וקרעו שערי שמים לרפואתו של שמעון מאיר בן עדינה חדוה, במשך שבועיים הוא היה מורדם ומונשם במצב קשה מאוד וביום ראשון הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

שמעון מאיר ז"ל הוא בנו של הרב אביתר מנחם הכהן דרשן שילבחט"א, מחשובי האברכים בבני ברק. במסע הלוויה קורע לב הוא נטמן בבית החיים פוניבז' בבני ברק. 

אסונות בין הזמנים משפחת גלושטיין טביעה בחוף טביעה בריכה תאונת דרכים קטלנית תחנת אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד