י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פורסמו ממצאי הביקורת של משרד הבריאות במפעל סנפרוסט

במהלך הביקורת עלו ממצאים ונקודות לשיפור שעברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול. סנפרוסט: "התחלנו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות לשיפור התהליכים במפעל"

פורסמו  ממצאי הביקורת של משרד הבריאות במפעל סנפרוסט
מוצרי סנפרוסט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות פרסם הערב (שני) את תוצאות ביקורת הפתע שערך במפעל "סנפרוסט" בעקבות תיעודי חלקי החיות שנמצאו במוצרים. 

במשרד הבריאות אומרים כי במהלך הביקורת שהתקיימה נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים. ניתן דגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים.

במהלך הביקורת עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך שעברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול.

ביקורת הפתע נעשתה כזכור לאחר החזרה יזומה מתאריך 20.8.22 של המוצר שעועית חתוכה, והחזרה יזומה מתאריך 22.8.22 של כלל מוצרי השעועית.

להלן נקודות ממצאי הביקורת: 

1.נמצא שתוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה בחינה מחודשת ושיפורים, החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים.

2.נמצא ששלבי המיון למניעת נוכחות גופים זרים במוצרים טעונים תגבור של עובדי בקרה ממיינים בכל השלבים החל משלב האיסוף של התוצרת בשדה ולכל אורך שלבי הייצור. 

3.בנוהל תלונות של המפעל כתוב שאוספים כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, כאשר בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל. על המפעל לחדד את נוהל התלונות.

על המפעל להמשיך לפעול בכל הרמות ובכל המישורים החל משלב הגידול בשדה ועד שלב תיעדוף רכישת ממיינת אופטית נוספת למפעל האריזה, וזאת על מנת להמשיך ולפעול לצמצום והפחתה של המצאות גופים זרים במוצרים, ובכלל.

בנוסף לפעולות מתקנות ותגבור מערך המיון שבוצעו ברמה המיידית, המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם השורש, לרבות ולאחר היוועצות עם גורמים ומומחים בינ"ל בתחום.

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא ממשיך בטיפול ומעקב שוטף מול המפעל.

מסנפרוסט נמסר: אנו מודים למשרד הבריאות ומברכים על כל ביקורת, שתאפשר לנו להמשיך ולהשתפר. אנו לוקחים ברצינות את ממצאי הביקורת, וכבר התחלנו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות לשיפור התהליכים במפעל.

 

ביקורת משרד הבריאות סנפרוסט ליקויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד