י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר החייאה ממושכת

הלם ואבל בעולם החסידות: האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל נפטר פתאומי

האדמו"ר מזוועהיל, הגאון הצדיק רבי שלמה גולדמן זצוק"ל, הלך לעולמו הערב באופן פתאומי והוא בן 66 בפטירתו לאחר שהתמוטט בביתו ברחוב יחזקאל בירושלים בעקבות אירוע לבבי שעבר. אבל והלם בעולם החסידות ובקרב חסידיו. מסע הלוויה ייצא הערב מבית ישראל להר הזיתים

הלם ואבל בעולם החסידות: האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל נפטר פתאומי
האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל צילום: איציק ו.

אבל והלם כבד בעולם החסידות: מירושלים מגיעה הערב (שני) הבשורה הקשה על הסתלקותו בפתע פתאום של האדמו"ר מזוועהיל, הגאון הצדיק רבי שלמה גולדמן זצ"ל והוא בן 66 בלבד, לאחר שהתמוטט בביתו ברחוב יחזקאל בירושלים בעקבות אירוע לבבי שעבר. 

במשך זמן ההחייאה של כונני הצלה שהוזעקו במהירות לביתו העתירו החסידים בתפילה לרפואתו השלמה אך למגינת לב הרבי השיב את נשמתו ליוצרה. הלם בקרב החסידים עם הסתלקותו הפתאומית.

מסע הלוויה תצא הלילה בשעה 23:00 מבית מדרשו ברחוב רפפורט בשכונת בית ישראל בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 'בחדרי חרדים' יעביר בשידור חי את מסע הלוויה. 

'בחדרי חרדים' עם תולדות חייו של הרבי זצ"ל

האדמו"ר מזוועהיל זצ"ל הוא בנו של האדמו"ר בעל ה'אור אברהם' מזוועהיל זצ"ל ולאמו הרבנית מרת איטה מרים סימא ע"ה, בתו של הרה"ח רבי מרדכי שטרנברג זצ"ל, סבו האדמו"ר בעל ה'יקרא דמלכא' מזוועהיל זצ"ל. ולמעלה בקודש האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל זצ"ל והאדמו"ר הקדוש רבי שלמה מזוועהיל זיע"א. 

בשמחת הברית נקרא על שם זקנו הרבי הקדוש ר' שלומ'קה מזוועהיל זיע"א, בילדותו למד בתלמוד תורה גור בירושלים. 

בבחרותו למד בישיבת סלונים, שם התקרב לאדמו"ר בעל ה'נתיבות שלום' מסלונים זצ"ל והיה מתלמידיו הקרובים, שם שימש בהמשך כמשפיע ור"מ, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית שתחי' בתו של הגאון הצדיק רבי משה נתן נטע למברגר, גאב"ד מאקאווא זצ"ל.

הרבי זצ"ל כיהן כמשגיח במשך עשרים שנה בישיבת 'תפארת ישראל' רוז'ין של חסידות באיאן בירושלים, שם העמיד תלמידים רבים. כמו כן שימש כר"מ בישיבת 'בית אברהם' סלונים לצעירים בירושלים, לשם היה מגיע לטישים ולהתפלל בחצר החסידות והיה בידידות קרובה עם הרבי מסלונים שליט"א. 

בתקופת היותו משגיח בישיבת באיאן

עם הסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל ה'אור אברהם' זצ"ל בשנת תשע"ב לפני 12 שנה, מונה הרבי לכהן כממלא מקומו באדמו"רות והנהיג עדת את חסידות זוועהיל שהתפתחה במשך השנים. הרבי מסר נפשו למען החסידות וביסוס המוסדות ברחבי הארץ, כמו כן היה מסור לאביו הרבי זצ"ל שהיה חולה כך גם אצל אמו הרבנית ע"ה. 

כך גם הרבי שסבל על ליבו היה לוקח באופן אישי ללב כל צרה של כל חסיד וחסיד. הרבי היה פעיל מאוד בכל נושא הקשור למצוות צדקה, היה מטריח את עצמו גם אם היה מדובר בתרומה קטנה הרבי היה מגייס סכומים לסיפורים שהגיעו לפתחו והוא המשיך בכך את דרכו של זקנו הגדול רבי שלומק'ה מזוועהיל זצ"ל שהיה ידוע כאחד מגדולי ירושלים שביתו הי פתוח לרווחה לכל עני ודל. 

רבים היו נוהרים לעריכת הטישים במרכז החסידות בשכונת בית ישראל בירושלים, הרבי היה עורך טישים במועדים ובימי היארצייטים של אדמו"רי החסידות. הרבי היה מגיע תדיר לפקוד את הציונים הקדושים בהר הזיתים ובשייח באדר. 

בריקוד בחתונת נכדו לפני מס' חודשים. צילום: שוקי לרר

בהנהגתו דרש מחסידיו להוסיף מן הקודש אל הקודש בכל מה שקשור להרבות בלימוד בעיון, בכל שיחותיו הייתה לו דרישה לתביעת הנפש ברוחניות שהייתה מוטיב מרכזי ששב וחזר על עצמו גם בכתביו וגם בדרשותיו.. משנתו החינוכית הייתה מפורסמת ומאמרים רבים במשנתו של הרבי פורסמו בעיתוני 'המודיע' ו'המבשר'. הרבי הוזמן רבות לכנסים חינוכיים של ארגונים שונים ושם נשא דברים בפני המלמדים.

במשך השנים יצאו לאור דברי תורתו בספר 'דברות קודש' שהיו כטל תחיה לחסידים. בכל שנה בל"ג בעומר היה עולה לאתרא קדישא מירון למעמד ההדלקה המסורתי והיה עורך חלאק'ס לילדי החסידות. כך גם בשבת סליחות היה עולה עם החסידים למירון לשבת התאחדות. 

קשר מיוחד היה לאדמו"ר עם חצר הקודש בעלזא, הרבי היה מגיע תדיר להסתופף בחצר החסידות, ובעריכת השולחנות של האדמו"ר מבעלזא והיה מכובד תדיר בברכות במעמדי החופות לנכדי הרבי. כמו כן שימש סנדק בברית בשבת שובה לנכדו של הרבי מבעלזא. 

בביקור אצל הרבי מבעלזא. צילום: א.מ.ש

במשך השנים פעל לשימור ושיקום ספר התורה העתיק של האדמו"ר רבי יחיאל מיכל מזלאטשוב זצ"ל שהיה ברשותו והקצה לכך חדר מיוחד בבית המדרש עם סופר מיוחד שיתקן אותו, הרבי זצ"ל היה רוקד עם הספר בשמחת תורה למרות שהיה מדובר בספר כבד. 

כך גם פעל הרבי למען הוצאת ביאור על הספר 'יקרא דמלכא' מזקנו האדמו"ר רבי מרדכי מזוועהיל זצ"ל, העבודה עדיין לא הושלמה ונמצאת בשלבי עריכה במכון 'אל ההרים' של החסידות.

בשבוע האחרון הרבי היה במירון בערב ראש חודש, ואף השתתף בהכנסת ספר תורה בחמישי לזכרם של האחים אנגלרד, היום בצהריים חזר לביתו ולא הרגיש טוב, לפנות ערב התמוטט והרבנית הזעיקה את כוחות ההצלה שנאלצו לקבוע מותו.

הרבי הותיר אחריו דור ישרים מבורך. בניו הרה"צ רבי משה נתן נטע גולדמן והרה"צ רבי יעקב לייב גולדמן, ובנותיו: בתו, אשת הרה"צ רבי חיים מאיר ארנסטר - בן הגר"א ארנסטר אב"ד מאור חיים צפת, בתו אשת הרה"צ רבי יחיאל מיכל רוזנבוים - בן האדמו"ר מזוטשקא, בתו אשת הרה"צ רבי לוי יצחק טווערסקי - בן הרה"צ רבי דוד טווערסקי - אב"ד רחמסטריווקא, ובתו הצעירה אשת הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר - ממנהיגי קהילת 'ישועות משה' ויז'ניץ באשדוד, בן הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר, בן האדמו"ר מויז'ניץ. 

אחיו: האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל, הרה"צ רבי שאול גולדמן, הגאון הצדיק רבי שמואל דוד גולדמן - ראש ישיבת זוועהיל, הרה"צ רבי יוסף גולדמן, הרה"צ רבי זאב גודלמן מביתר, והרה"צ רבי יעקב לייב גולדמן.  

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

במסע הלווית חכם שלום כהן זצ"ל בשבוע שעבר. צילום: רפאל שוורץ

הרבי מזוועהיל חסידות זוועהיל הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד